vad och varför

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roysan
    • July 2006
    • 202

    vad och varför



    vad är det för brunt snusk på mina växter? 220 liters kar, 2 x aquarelle 30w, PMDD 1 gång i veckan vid vattenbyte.
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Brunalger kanske jag har malar som äter det kommer inte på namnet nu men dem äter brunalger eller kiselslger som det heter också bildas troligen av att det är för mycket näring i vattnet
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #3
      kan också bero på balansrubbning pga för täta filterrengöringar vattenbyten mm...

      Vid närmare titt så ser det ut som tillväxten avstannat och då förbukas inte pmdd och så massa ljus på det, då kan det bli så här. enda faran igentligen är väl att nattetid så förbukar dessa alger mycket syre så du kan få syrebrist i karet...
      Senast redigerad av åheim; 19 September 2006, 21:43.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • roysan
        • July 2006
        • 202

        #4
        tillväxten har bara stannat på vissa delar av växten, som du ser på bilden så finns det nya fräsha delar på samma växt som blir säkert 1cm längre varje dag, ska jag dra ner på PMDD ett tag kanske? eller bara plocka bort dom värst drabbade delarna av växten?

        Kommentar

        • magdalena73
          • September 2006
          • 9

          #5
          Vad står PMDD för? När använder jag det? Och framför allt, hur får jag tag i det?

          Kommentar

          • magdalena73
            • September 2006
            • 9

            #6
            Jag läste tidigare med om att plantera "emerst" vad betyder det!?? Sorry med inläggen under fel tråd, men jag hittar inte den tråden det stod under!

            Kommentar

            • Erik Åhlander
              • January 2006
              • 1881

              #7
              Ursprungligen postat av roysan
              http://www.eriksson-torngarde.se/images/DSC00154.JPG

              vad är det för brunt snusk på mina växter? 220 liters kar, 2 x aquarelle 30w, PMDD 1 gång i veckan vid vattenbyte.
              Jag tycker det ser ut som hydror här också. Se tråden nedan.

              Kommentar

              • Daniel_N
                • April 2006
                • 573

                #8
                Ursprungligen postat av magdalena73
                Vad står PMDD för? När använder jag det? Och framför allt, hur får jag tag i det?
                Poor Mans Dupla/Dosing Drops, finns på www.pmdd.se

                Kommentar

                Arbetssätt...