Växtakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • IaMtHeJoKe
    • November 2005
    • 416

    Växtakvarium

    Hej !
    Jag Skulle vilja göra om mitt akvarium till ett växtakvarium, vill ha lite tips på inredning placering mm...
    Co2 anläggning skulle jag oxå vilja ha lite tips om. Göder med tmg men när den är slut ska jag köpa pmmd, blir så dyrt annars
    Växterna jag här just nu är cabomba, Hemianthus micranthemoides, Hygrophila polysperma, Crinum thaianum ( tror jag ), nålgräs och javamossa... skulle gärna vilja ha föslag på fler växter Jag är inte helt ovetande men skulle gärna vilja ha lite tips för att komma igång

  • hambli
    • December 2004
    • 508

    #2
    om du söker på forumet på "växtkar","växtakvarium","co2 anläggning" så hittar du hur många trådar som helst.

    info angående växter finns att läsa här på zoopet, men de är väl kul/bra att börja med tåliga växter som växer snabbt.

    /hambli

    Kommentar

    • bubbis
      • February 2003
      • 425

      #3
      En bra artikel som beskriver Co2 finns på:


      Det verkar finnas en uppsjö av olika sätt hur man levererar ut Co2 ut i akvariet. På forumet finns i stort sett endast erfarenheter om reaktorer som man kopplar till pumpar och mist, men det verkar finnas andra sätt som t ex diffusorer, trappor, och glaskeramikreaktorer, de senare verkar det tyvärr inte vara någon som har erfarenhet av.

      Här är adresser som man kan beställa Co2-saker ifrån.
      Aquaristik & Aquarium Shop. Auch Aquariumpflanzen / Wasserpflanzen für Ihr Aquarium im Shop. Aquaristik Versand seit 1992. Über 170.000 Kunden weltweit

      Kommentar

      Arbetssätt...