Amtra Trop och växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #16
    Det fungerade inte alls bra för växternas del så jag slutade med det för länge sen. Egentligen finns det bara ett bra sätt att kontrollera pH på. Och det är med hjälp av CO2.

    Du kan om du har mjukt vatten sänka pH med hjälp av torv och/eller alkottar, men då har du ingen kontroll över hur mycket det sjunker.
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      #17
      Ursprungligen postat av batski
      Det fungerade inte alls bra för växternas del så jag slutade med det för länge sen. Egentligen finns det bara ett bra sätt att kontrollera pH på. Och det är med hjälp av CO2.

      Du kan om du har mjukt vatten sänka pH med hjälp av torv och/eller alkottar, men då har du ingen kontroll över hur mycket det sjunker.
      Torv, Alkottar, Eklöv, Ekextrakt jag har allt i den här burken

      Växterna är inte det viktiga eftersom det är ett kar där jag bara ska ha Schackbräden och målsättning no 1 är lek. Sen får vi se om jag måste ner på typ pH 4-5 för att få rommen att bli yngel.

      Rent expriment pulande, men vad gör man inte för den finaste fisken som går att köpa för pengar Enligt min åsikt alltså

      Co2 har jag i stora karet och nej, sååå mycket är det inte värt att satsa ens på dessa juveler så att jag fixar en anläggning till. Är inte intresserad av mäsk metoden, av någon lustig anledning väcker lukten gamla minnen till liv
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      Arbetssätt...