växter med taskigt ljus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    växter med taskigt ljus

    Jag har nu bara ett lysrör på på 38watt som är igång,jag har mycket växter och mina nya 2 rör kommer inte föränn till veckan.Hur klarar mina växter det? jag har en jättestor svärdplanta flera vallisneria och snabbväxande växter,ser att en av dom börjar bli gul.
    Man blir aldrig fullärd ....
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    #2
    ingen?
    Man blir aldrig fullärd ....

    Kommentar

    • PatrikS
      • June 2006
      • 579

      #3
      Men 38 watt på hur många liter? Har du 38 watt över ett nanokar på 10 liter så har du hur mycket ljus som helst, har du 38 watt på 500 liter så har du ett kompakt mörker. Gulnande växter tyder oftast på näringsbrist (nitratbrist) snarare än på ljusbrist.
      Har du gräs? Låt inte det gå upp i rök: http://plantswap.se/

      Kommentar

      • Hella2
        • July 2005
        • 1158

        #4
        Ursprungligen postat av PatrikS
        Men 38 watt på hur många liter? Har du 38 watt över ett nanokar på 10 liter så har du hur mycket ljus som helst, har du 38 watt på 500 liter så har du ett kompakt mörker. Gulnande växter tyder oftast på näringsbrist (nitratbrist) snarare än på ljusbrist.
        ja just,jag glömde att ge literantal,karet är på 240l
        Man blir aldrig fullärd ....

        Kommentar

        • PatrikS
          • June 2006
          • 579

          #5
          Jag tror att de klarar sig, om inte annat så tills du får dina lampor.
          Har du gräs? Låt inte det gå upp i rök: http://plantswap.se/

          Kommentar

          • Hella2
            • July 2005
            • 1158

            #6
            Ursprungligen postat av PatrikS
            Jag tror att de klarar sig, om inte annat så tills du får dina lampor.
            åhh, jag hoppas att du har rätt jag hoppas dom kommer på måndag. växterna ser friska ut förutom en som börjar bli gul.
            Man blir aldrig fullärd ....

            Kommentar

            Arbetssätt...