Mäsken

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • arska
    • February 2006
    • 120

    Mäsken

    Satte i gång mäskflaska + reningsflaska, nu bubblar det redigt i reningsflaskan men därifrån till karet verkar det inte kommit igång. Är detta normal, 2-3 timmar har gått nu fran start. Tror nog jag lyckats göra efter instuktionrna fast med mig vet man aldrig
    Hemsida
    Bilder
  • Erik...
    • May 2006
    • 1459

    #2
    Det är förmodligen inte tätt från reningsflaskan om det har bubblat i den i flera timmar och inget kommer till akvariet, lägg vatten i skarven så att du kan se in det bubblar där du kopplat in slangarna i reningsflaskan.

    Kommentar

    • Jodahl
      • March 2005
      • 298

      #3
      Var också noga med att täta gängorna på kapsylerna. Att linda plastfolie runt gängorna kan hjälpa.
      220 liter växtsoppa.
      Mäsk-CO2, 2x5 liter, powerhead som reaktor.
      PMDD (KH2PO4, KNO3, NutriSi), ca 2 doser/vecka
      Aquarelle 0,3 W/liter

      Kommentar

      • arska
        • February 2006
        • 120

        #4
        Jo, det var problemet. Har nu fått igång det men det återstår en del finjusteringar. Ska prova att köra igenom ett litet innefilter som jag har, den sitter dock nu i lilla karet hos ancistrussen och hans ägg. Har en träbit till syresten, den ger relativt stora bubblor som inte hinner långt innan de är på ytan. Jaja, testa testa och åter testa, det blir nog väl till sist.

        *Edit* Ser ut att sprida det hyfsat från det lilla innefiltret, kul detta. Med tanke på att vi hållt på sen februari så kommer nog bakslagen så småningom. Men vi får väl vara glada att det funkar nu .
        Tack
        arska
        Senast redigerad av arska; 19 August 2006, 19:26.
        Hemsida
        Bilder

        Kommentar

        Arbetssätt...