Behöver växterna doppvärmare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • *Ulrica*
    • June 2006
    • 682

    Behöver växterna doppvärmare?

    Ska inte ha i fiskar i mitt kar än på några veckor, utan har bara Javaormbunke som enda "levande" invånare än så länge. Behöver den värme eller kan jag vänta med att ha i doppvärmaren tills det blir dags för fiskar? Det är 23-24 grader i karet nu... tror jag... (sitter en sån där klisterremsa på karet, vet ej riktigt hur man läser av den)
  • annehult
    • January 2006
    • 149

    #2
    Inga problem med 23-24 grader för dina växter, det trivs dom bra med!
    Kanske trivs dom ännu bättre med lite mat d.v.s. gödning, eftersom du inte har några fiskar ännu?

    Mvh
    Peter

    Kommentar

    • *Ulrica*
      • June 2006
      • 682

      #3
      Ursprungligen postat av annehult
      Inga problem med 23-24 grader för dina växter, det trivs dom bra med!
      Kanske trivs dom ännu bättre med lite mat d.v.s. gödning, eftersom du inte har några fiskar ännu?

      Mvh
      Peter
      Ja, jag tänkte börja med det när jag har fixat timer till lyset (är inte hemma så mycket i augusti) så att de får mer ljus. Funderar på att köpa PMDD.

      Kommentar

      • Kalavera
        • August 2003
        • 180

        #4
        Ursprungligen postat av Mamma_och_Simon
        Ja, jag tänkte börja med det när jag har fixat timer till lyset (är inte hemma så mycket i augusti) så att de får mer ljus. Funderar på att köpa PMDD.
        PMDD skall vara jätte bra, har köpt det själv nu oxå. Annars så behöver de väll ingen doppvärmare om vattnet håller sig vid 23-24 grader? Jag antar att rummet oxå är runt 23-24 grader?
        Har inte haft min doppvärmare ikoplat på lång tid och temeraturen är rätt stabil, faste den går upp i 27 ibland
        540l påväg mot sydamerikansk biotop
        http://www.plantswap.se - Svenskt växtforum
        http://www.viitanen.se/akv/akv.html - mitt kar

        Kommentar

        Arbetssätt...