Erfarenheter av www.aquaristic.net?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nikke84
    • August 2005
    • 180

    Erfarenheter av www.aquaristic.net?

    Funderar på att beställa från www.aquaristic.net någon som har erfarenheter av detta?
    Hur går det till med betalningen?

    Samt en fråga till, nån som har erfarenheter av följande Reduceringsvetil:


    De har ju tre olika ventiler är det smart att snåla o beställa den billigaste?

    Sen såg deras Reaktor lite mysko ut, fungerar den bra?


    MVH
    Niklas
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #2
    Ursprungligen postat av Nikke84
    Funderar på att beställa från www.aquaristic.net någon som har erfarenheter av detta?
    Hur går det till med betalningen?

    Bara bra erfarenhet, finns lite olika alternativ för betalning.förskott, COD, ..vad dom nu har....



    Samt en fråga till, nån som har erfarenheter av följande Reduceringsvetil:


    De har ju tre olika ventiler är det smart att snåla o beställa den billigaste?

    Varför kasta bort pengarna?...




    Sen såg deras Reaktor lite mysko ut, fungerar den bra?


    skippa denna, den ger en "mist" funktion och ger inte tillfredsställande upplösning således..., bygg egen, sök i forumet.



    MVH
    Niklas

    //C
    Senast redigerad av MagicFingers; 04 August 2006, 23:38.
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • Nikke84
      • August 2005
      • 180

      #3
      låter bra... Tack för svaren!

      MVH
      Niklas

      Kommentar

      • micke eklund
        • November 2002
        • 680

        #4
        Japp jag har den modellen ifrån aquaristic samt en annan enkelare variant från Dupla (900 spänn). Armaturen som jag köpte ifrån aquaristic för ca 450 spänn är rejält mycket bättre att justera enligt min erfarenhet.

        Betalade gjorde jag i förskott med mitt visa kort och det funkade kanon.

        Reaktorn suger kamelpung, den bör du hoppa över.
        Senast redigerad av micke eklund; 05 August 2006, 18:34.

        Kommentar

        • Nikke84
          • August 2005
          • 180

          #5
          Tackar för det, då kan man beställa därifrån o vara lugn!

          Bra att man fick reda på det om reactorn med, har ni någon annan att rekomendera eller ska man tillverka en själv?

          MVH
          Niklas

          Kommentar

          • mmm
            • June 2004
            • 901

            #6
            Har också beställt en gång från Aquaristic.net (och även en gång från Aquaristikshop.com) och det har fungerat jättebra båda gångerna. Har betalat med kort och pengarna dras från kortet när varan skickas.
            /Mattias

            Kommentar

            • MagicFingers
              • November 2003
              • 3136

              #7
              Ursprungligen postat av Nikke84
              Tackar för det, då kan man beställa därifrån o vara lugn!

              Bra att man fick reda på det om reactorn med, har ni någon annan att rekomendera eller ska man tillverka en själv?

              MVH
              Niklas
              gör en själv om du vill spara pengar.
              om du vill ha en rekomendation, säger jag AM1000 reaktorn.
              Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

              Nunc Est Bibendum

              Kommentar

              • Robin_Hedstrom
                • January 2005
                • 1818

                #8
                Det blir billigare i längden om man köper i butik här hemma. Tycker jag iaf. Att få professionell hjälp/råd och att få klämma på varan är värt så mycket mer än kanske de 200 kr per tusenlapp man "sparar" på att handla på nätet. Sen om något går sönder är det bara att gå in med varan igen. Handlar man på nätet kan man nog se sig i himlen efter en smärtfritt fungerande reklamation.
                /Robin Hedström
                http://www.robinhedstrom.se/

                Kommentar

                • defdac
                  • January 2002
                  • 12751

                  #9
                  Jag har aldrig hört någon klaga på reklamationer hos någon akvarierelaterad sajt - tvärtom blir alla förvånade hur otroligt smidigt det går. Jag vet två akvariekompisar som beställde den billigaste CO2-regulatorn från aquaristic men fick den dyraste för att den billigaste var slut.

                  Problemet är främst väntetiderna som kan uppstå då dessa sajter är högbelastade.

                  Av en händelse så är jag även insatt i hur smidigt det är med postorder och näthandel på en väldans massa olika nationella och internationella kläd/mode-sajter. Där har dom tagit reklamationerna ett steg längre och skickar med förfrankerat emballage för saker man vill skicka tillbaks och här snackar vi om några få dagars väntetid - även internationellt - innan pengarna är tillbaks på kontot. Mer väloljad distribution får man leta efter.

                  Så jag skulle vilja drämma något hårt i skallen på troll som inte ens försökt reklamerat "Handlar man på nätet kan man nog se sig i himlen efter" som rackar ner på den delen 8)
                  http://www.defblog.se

                  Kommentar

                  • Mr B
                    • September 2004
                    • 1310

                    #10
                    Jag handlade från aquaristic för ett par månader sedan, UPS, betalning vid leverans, och det fungerade utmärkt. Det tog iofs en evig tid innan de skickade det, men jag hade ingen brådska. (3-4 veckor)
                    B!

                    Kommentar

                    • Jodahl
                      • March 2005
                      • 298

                      #11
                      Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
                      Att få professionell hjälp/råd
                      Tycker de råd man får på många zoobutiker är allt annat än professionella, bättre att fråga runt på zoopet i så fall Men har själv varit lite frågande till reklamationer vid nätbeställning, men nu känner jag mig mindre skeptisk efter vad defdac skrev.

                      /J
                      220 liter växtsoppa.
                      Mäsk-CO2, 2x5 liter, powerhead som reaktor.
                      PMDD (KH2PO4, KNO3, NutriSi), ca 2 doser/vecka
                      Aquarelle 0,3 W/liter

                      Kommentar

                      • Mr B
                        • September 2004
                        • 1310

                        #12
                        Um, aquaristic missade att lägga i ett par grejer jag skulle ha i min försändelse (eller så hade de trillat ur, vad vet jag) men de skickade ett vaderat kuvär, och 2 dagar senare hade jag det, nu när jag funderar på det... Kan inte annat tänka mig än att en reklamation skule hanteras lika bra.
                        B!

                        Kommentar

                        • Robin_Hedstrom
                          • January 2005
                          • 1818

                          #13
                          Hur funkar det med garantier då? Säg att nått skulle gå sönder efter 8 månader.
                          /Robin Hedström
                          http://www.robinhedstrom.se/

                          Kommentar

                          • defdac
                            • January 2002
                            • 12751

                            #14




                            I slutändan tror jag dock det är samma visa som med t ex elektronik att det är tillverkaren man får brottas med - oavsett om köpet var via nätet eller över disk.
                            http://www.defblog.se

                            Kommentar

                            • Erik...
                              • May 2006
                              • 1459

                              #15
                              Ursprungligen postat av defdac
                              Jag har aldrig hört någon klaga på reklamationer hos någon akvarierelaterad sajt - tvärtom blir alla förvånade hur otroligt smidigt det går. Jag vet två akvariekompisar som beställde den billigaste CO2-regulatorn från aquaristic men fick den dyraste för att den billigaste var slut.

                              Problemet är främst väntetiderna som kan uppstå då dessa sajter är högbelastade.

                              Av en händelse så är jag även insatt i hur smidigt det är med postorder och näthandel på en väldans massa olika nationella och internationella kläd/mode-sajter. Där har dom tagit reklamationerna ett steg längre och skickar med förfrankerat emballage för saker man vill skicka tillbaks och här snackar vi om några få dagars väntetid - även internationellt - innan pengarna är tillbaks på kontot. Mer väloljad distribution får man leta efter.

                              Så jag skulle vilja drämma något hårt i skallen på troll som inte ens försökt reklamerat "Handlar man på nätet kan man nog se sig i himlen efter" som rackar ner på den delen 8)

                              Jag och några kompisar handlade från en känd tysk firma, mest levandefoderkulturer, det tog lång tid att få fram beställningen, vissa av kulturerna var så få individer i att det inte gick att upptäcka någon, om det ens fanns levande individer i dom, flera av kulturerna var kontaminerade, men vi var så less på att kontakta dom efter att ha tjatat på dom med någon veckas mellanrum under lång tid om att överhuvudtaget skicka iväg leveransen så att vi struntade i att klaga, det kändes inte värt besväret ens om de skulle ha försökt ta reklamationen på allvar, detta gällde inte någon av de i den här tråden nämnda sajterna, men det var en akvarie-relaterad sajt i allra högsta grad. Det är nog lättare med hårdvara.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...