Aqua Furan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pehpsii
    • July 2006
    • 69

    Aqua Furan

    Har fått en massa grönblå alger i mitt lilla Betta kar och hörde att Aqua Furan skulle ta bort det, men kan jag tillsätta det när fiskarna är i karet?
    Har en Betta, 6 neontetra och en ancistrus.
    Älskade rabarber!
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #2
    Om det är som plizken säger i den här tråden, att det slår på både gramnegativa och grampositiva bakterier så borde det gå fint:

    Tyvärr slår du ju ut ditt biologiska filter också isåfall, och en del av problematiken hos dig är just att ditt biologiska filter är lite krassligt - förmodligen pga för häftiga vattenbyten och filtertvättar.
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • Pehpsii
      • July 2006
      • 69

      #3
      Jag har precis köpt nytt filter, kan vara det. Har inte bytt något vatten än då Jag satte in fiskarna för knappt 2 veckor sedan. Hade igång karet i ett par dagar innan men antar att bio-kulturen inte kom igång ordentligt innan jag satte in fiskarna. Alla vattenvärden är ok i övrigt.
      Kanske inte är lönt att fixa detta nu, fiskarna tar väl inte skada av algerna så länge det inte är så utbrett?
      Ska köpa nytt större kar till mina andra fiskar och då är planen ett flytta över de som bor i det lilla till mitt 70 liters.
      Älskade rabarber!

      Kommentar

      Arbetssätt...