Nybörjarfrågor om växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Netom
    • November 2005
    • 55

    Nybörjarfrågor om växter

    För att hitta raka koncisa svar så måste jag läsa igenom en herrans massa poster och det mesta går över mitt huvud. Ni får ursäkta, men jag är för lat och trött för att göra det. Jag ställer om ett par förmodligen redan besvarade frågor:

    1. Jag såg att någon hade en CO2-tabell med Ph vågrätt och KH (eller nåt) lodrätt. Ett grönt fällt diagonalt över tabellen visade vad jag antar är normala värden för någonting. Frågan är vad.

    2. På en del bilder på växter så ser man små luftbubblor på bladen. Vad är det? Är det så växterna ska se ut när de mår bra? Mina har inga bubblor och ser ut som min trädgårsdskompost

    3. Om CO2 har något med hälsan på mina växter att göra, hur råder man bot på det?
    "Är det inte det ena så är det det andra", sade kärringen som blödde näsblod.
  • Erik...
    • May 2006
    • 1459

    #2
    #1 Co2

    #2 Det är i princip alltid syre. Det är när växterna fotosyntiserar så snabbt att syret inte löses i vattnet, gissa om dom brukar må bra då

    #3 Att göda med Co2 är bra, kul, intressant, men om du inte redan göder växterna med "vanliga" näringämnen kan du börja med det, kolla: www.pmdd.se

    Kommentar

    • Netom
      • November 2005
      • 55

      #3
      OK tackar för svaren.
      "Är det inte det ena så är det det andra", sade kärringen som blödde näsblod.

      Kommentar

      Arbetssätt...