Vallisneria

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ribby_girl
    • February 2005
    • 378

    Vallisneria

    Jag trodde det var Vallisneria jag hade, men när ja söker på vallisneria i växt arkivet får jag bara upp dessa,




    och de liknar inte alls mina
    Här är två bilder på mina, inte så bra på att ta kort i akvariet men lite se man i alla fall.





    Nu till min fråga är detta en växt som man kan knippsa av och sätta i botten. För alltså denna växt verkar bara växa på höjden, den ploppar inte upp nån annan stans eller jämte de andra eller de ploppar ens inte upp på själva stjälken. Så jag vet inte riktigt hur ja ska få den att föröka sig.

    Det glesa växt beståndet i akvariet beror på att jag antagligen har gett mina fiskar för mycket att äta, och det då har kommit lite sniglar som mina botior så gärna ätit upp, och man kan ju inte äta sniglar utan sallad. De har alltså tagit större delar av växterna också. Hoppas kunna köpa lite fler växter nu i veckan.

    Så här såg mitt akvarie ut för lite mindre än en månad sedan

  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    #2
    ja,växterna du har ser ut som vattenpest,gör en sökning på det så får du se ja dessa kan du knipsa av och plantera,bara att sätta ner stället där du har knipsat av var du vill i karet. Vattenpest tycker jag om för den är fin och lättskött.
    Man blir aldrig fullärd ....

    Kommentar

    • ribby_girl
      • February 2005
      • 378

      #3
      Hehe ok va bra, tack så mycket, ja vatten pest låter bekant, ska söka på det.

      tackar
      ja den är väldigt bra för botiorna verkar inte ätya den.

      Kommentar

      • Hella2
        • July 2005
        • 1158

        #4
        ingen orsak lycka till!
        Man blir aldrig fullärd ....

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          #5
          tur att du blivit av med all andmat iaf. nästan all..
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          • ribby_girl
            • February 2005
            • 378

            #6
            Nja tur vette 17 om de var. Var ju bara att plocka bort det, eller har några få kvar men är lätta att hålla koll på när de är så lite, men hade gärna haft ett helt lager av det. Tycker det blev riktigt snyggt i akvariet när det var så, synd bara att de tar allt ljus.

            Kommentar

            • MagicFingers
              • November 2003
              • 3136

              #7
              Ursprungligen postat av ribby_girl
              Nja tur vette 17 om de var. Var ju bara att plocka bort det, eller har några få kvar men är lätta att hålla koll på när de är så lite, men hade gärna haft ett helt lager av det. Tycker det blev riktigt snyggt i akvariet när det var så, synd bara att de tar allt ljus.
              och all näring, därför inget annat växer...
              det finns mkt trevligare flytväxter.
              Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

              Nunc Est Bibendum

              Kommentar

              Arbetssätt...