Hur mycket växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    Hur mycket växter?

    jag satt och filosoferade framför akvariet idag och undrade lite hur mycket växter ska man igentligen ha? jag har ca 13 växter av tre olika typer, plus en rot i karet. Är det lite? hur vet man igentligen?
    Man blir aldrig fullärd ....
  • zeeke
    • May 2006
    • 10

    #2
    Tja Det är nog en smaksak jag har testat allt från att vara utan helt till att ha ett så kallat växtakvarium med massor av växter,det är bara att se till att ge fiskarna och filterbakterierna bra levnadaförhållanden och anpassa/kompensera växtbrist med syre och vattenbyten.skriver utifrån mina erfarenheter.

    Kommentar

    • Hella2
      • July 2005
      • 1158

      #3
      själv ÄLSKAR jag växter! men jag vet inte hur fiskarna tycker,dom kanske inte tycker det är så kul,dom ska väll ha nån fri bottenyta?
      Man blir aldrig fullärd ....

      Kommentar

      • Erik...
        • May 2006
        • 1459

        #4
        Jodå, lite fritt simutrymme gillar de, men de rotar också gärna bland växterna, riktigt låga växter i framkant så kan de gå och rota bland dom, du kan ju själv se vad de föredrar medans du skaffar mer växter, grus eller växter, det tar ett tag att täcka hela botten med växter om man inte ska lägga ut förmögenheter på det.

        Kommentar

        • Hella2
          • July 2005
          • 1158

          #5
          Dom har simutrymme för växterna är inte så hög,förutom vallesnerian då.tja,jag kanske köper några till endå det är ju så kul!
          Man blir aldrig fullärd ....

          Kommentar

          Arbetssätt...