Bubblor på växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MalawiAnna
    • July 2006
    • 215

    Bubblor på växter

    Har sett att det diskuterats om bubblor på växter här på forumet.. Jag minns att jag ofta fick bubblor på växterna i mitt förra 150l akvarium när jag bytte vatten, men i mitt nuvarande 200l blir det aldrig några bubblor. Vad beror detta på? Är dessa bubblor viktiga?

    Tacksam för svar! //Anna
    Mvh Anna
  • MalawiAnna
    • July 2006
    • 215

    #2
    Någon som vet?
    Mvh Anna

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Nej, dessa bubblor är inte viktiga så länge fiskarna får tillräckligt med syre från bla växterna. Bubblorna du menar är syrebubblor som kommer sig av att vattnet blir syremättat vid tex vattenbyte, och den syre som växterna avger syns då med blotta ögat eftersom vattnet inte kan ta åt sig så mycket mera. Lite krångligt att formulera men jag tror du förstår.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • MalawiAnna
        • July 2006
        • 215

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Nej, dessa bubblor är inte viktiga så länge fiskarna får tillräckligt med syre från bla växterna. Bubblorna du menar är syrebubblor som kommer sig av att vattnet blir syremättat vid tex vattenbyte, och den syre som växterna avger syns då med blotta ögat eftersom vattnet inte kan ta åt sig så mycket mera. Lite krångligt att formulera men jag tror du förstår.
        Ja, jag förstår. Tack ska du ha!
        Mvh Anna

        Kommentar

        Arbetssätt...