Tåliga växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tekla82
    • March 2006
    • 98

    Tåliga växter?

    Kan någon tipsa mig om tåliga växter med någorlunda kraftiga blad?
    Har en Valseneria som visserligen har tagits sig sen inköpet, men det har tagit många månader.
    De andra växterna ser halvdana ut, förutom flytväxten som jag inte kommer ihåg namnet på. Behöver några som inte kräver mycket ljus, då flytväxten jag har växer så det knakar. Kraftiga blad behövs då fiskarna gärna tar sig en smakbit ibland!
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Anubias Coffeefolia.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • crazyfish
      • March 2006
      • 63

      #3
      Bacopa caroliniana - "tjockblad". Har haft min ett tag nu, har knappt behövt klippa bort några vissna blad, bara några som blivit gula nere vid rötterna, inga blad har blivit trasiga vad jag sett. Det är en stängelväxt som växer snabbt fast belysningen inte är den bästa (men ganska bra , jag har två lågenergilampor i mitt lilla akvarium) och som verkar tålig. Den växer mkt på höjden, men man kan klippa av topparna och plantera dem direkt i sanden.

      Kommentar

      • crazyfish
        • March 2006
        • 63

        #4
        Ok.. här på zoopet står det att den växer långsamt, men inte i mitt akvarium.

        Kommentar

        Arbetssätt...