Aqua Medic Reactor 1000

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NE
    • January 2004
    • 1549

    #16
    Sitter reaktorn på sug eller trycksidan av filtret?
    Sitter den på sugsidan kan man få två problem O2 som släpper från vattnet på grund av undertrycket, samt betydligt svårare att lösa upp CO2.
    /Niklas

    Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

    Kommentar

    • sigges
      • April 2005
      • 291

      #17
      Niklas reakorn sitter på trycksidan.

      Då är den pump jag har för liten till ändamålet?
      Har som sakt inte en bubbelräknare, eller som tidigare 5-8 bubblor ca:.
      Ponera att reakorns volym hade varit lite mindre hade det då varit restgaser
      kvar där uppe som nu?

      Sigge

      Kommentar

      • NE
        • January 2004
        • 1549

        #18
        Har du problem att hålla ditt pH eller fokuserar du bara på att det blir gas i behållaren?
        Har du inte porblem med att få ned pH't eller att det blir totalt gasfyllt så skulle jag inte pilla med det mer, då fungerar det ju faktiskt, vad gör det om där står lite gas, det brukar försvinna under natten.

        Det kommer ju alltid att vara en viss mängd co2 olöst i toppen (så länge gasen är på) eftersom det tar tid förgasen att lösas upp.
        Senast redigerad av NE; 12 July 2006, 07:46.
        /Niklas

        Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

        Kommentar

        • sigges
          • April 2005
          • 291

          #19
          Hej Niklas.. Självklart så siktar ja på ett stabilt ph men jag fick för mig att den restgasen ställde till med ett ostabilt flöde på upplöst co ut till karet.

          Men det är inte så då?

          Sen det att det försvinner lite gör ju inget alls på natten när det är avstängt.

          Sigge

          Kommentar

          Arbetssätt...