tips på fin växt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _stiffe_
    • March 2006
    • 520

    tips på fin växt

    hej
    jag söker en fin växt som jag kan ha i mitten av mitt akvarium helst inte för stor helst inte med jättestora blad

    har du ett tips så skriv

    mvh/stiffe
    Senast redigerad av _stiffe_; 30 June 2006, 21:23.
    A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
    Skåne biotiop, + sebrafisk..
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Någon av dom här kanske passar? http://www.tropica.com/plant_print.asp
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • _stiffe_
      • March 2006
      • 520

      #3
      nja där var ju inget att välja på direkt så....!!

      letar efter en ganska lättsköt växt som gärna har lite färg och inte är längre än 25cm finns det
      A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
      Skåne biotiop, + sebrafisk..

      Kommentar

      • _stiffe_
        • March 2006
        • 520

        #4
        föresten är det lätt eller svårt att få en "gräsmatta" i sitt akvarium med Eleocharis acicularis ???? (lite sugen på att testa )
        A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
        Skåne biotiop, + sebrafisk..

        Kommentar

        • Thomaslj
          • May 2003
          • 704

          #5
          Ursprungligen postat av _stiffe_
          föresten är det lätt eller svårt att få en "gräsmatta" i sitt akvarium med Eleocharis acicularis ???? (lite sugen på att testa )
          Som ja skrev i din andra tråd angående gräsmattor.. Allt är relativt. Vill du ha din nålgräsmatta tät o grön så krävs det energi/entusiasm/pengar o tålamod....

          Angående din "mittenväxt" skulle ja tipsa om tätt planterade anubias/javaormbunkar/windlöv på stubbe/stenar.. brukar göra sig ganska fint i mindre akvarium. Lättskött o inte så krävande!
          http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Kolla på Cryptocoryne, tex Cryptocoryne wendtii 'Mi Oya'. De finns i den höjden och den färgen du vill ha samt att de är ganska lätta.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            Arbetssätt...