Leda in CO2 från mäsk till luftintaget på Aquael Fan 3.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Twisted
    • December 2005
    • 66

    Leda in CO2 från mäsk till luftintaget på Aquael Fan 3.

    Hej!
    Tänkte börja experimentera lite med mäsk. Funderar på hur jag skall lösa upp den. Skulle det gå att leda slangen till insuget för luft på mitt Aquael Fan 3. Har för tillfället ingenting där eftersom att jag inte behöver tillföra mer luft i akvariet.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det går utmärkt att göra det. Sätt en timer till pumpen så får du inte in någon CO2 i akvariet under natten.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Twisted
      • December 2005
      • 66

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Det går utmärkt att göra det. Sätt en timer till pumpen så får du inte in någon CO2 i akvariet under natten.
      Det är ju det som är problemet, kommer ju att köra med mäsk. Vill inte lägga ut pengar på en CO2 anläggning innan jag har testat lite.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Jag gjorde ungefär samma sak med mäsk som du innan jag köpte min CO2 utrustning. Nu har jag mäsken i mitt 240 och det funkar fortfarande bra.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Skiren
          • December 2005
          • 749

          #5
          om man inte har pumpen på under natten sprids inte koldioxiden ut i vattnet utan går direkt upp till ytan, vilken inte borde va så många cm.
          och då hinner inte koldioxiden lösa sig något märkvärt
          http://skiren.blogspot.com

          Kommentar

          • tetra 1
            • July 2005
            • 1225

            #6
            Inte bara det utan då dör dom braa bakterina i filtret och sen när du sätter på det så dör fiskarna så timern var ingen bra idÈ

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Vem har sagt att du ska ha filter till pumpen? Det räcker att bara sätta för tex en damstrumpa så att inte fisken åker in i pumpen.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • tetra 1
                • July 2005
                • 1225

                #8
                Ingen har sagt att det ska vara filter.Och ingen har sagt att det inte ska vara filter.

                Kommentar

                Arbetssätt...