Nybörjarfrågor om Pmdd...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kharn
    • May 2004
    • 256

    #46
    Ursprungligen postat av Krax
    Ja då kan vi vara överens om att det inte är varan man betalar för utan tjänsten att få det i förvägda påsar med rätt näringsämnen hem i brevlådan.

    Portot är 11 kr för ett sånt brev skulle jag gissa. Återstår 36 kr och så drar vi bort några kronor för emballage och innehåll. 33 kr. För att driva ett företag måste man dra in pengar till sin lön, arbetsgivaravgifter, pension osv. Mindre än 250 kr per arbetad timme är väldigt svårt att få det att gå runt på. Det betyder att han måste väga, packa och posta varje beställning på 7 och en halv minut. Han får antagligen inte beställningar varje dag så det blir små tidsvinster med att posta många åt gången.

    Jag tycker fortfarande att det är en prisvärd tjänst.
    För din del som använder gödning för 45 spänn per år så ar det säkert det.

    Detta är priserna brams erbjuder (om det fortfarande gäller vet jag ej .)

    Kno3 500g 30:-
    Kh2po4 250g 50:-
    Nutrisi 250g 80:-
    K2so4 500g 30:-
    Mgso4 500g 30:-

    men det är klart då får du ju använda dig av ml måtten istället för att hälla i påsen direkt
    Senast redigerad av Kharn; 30 June 2006, 04:21.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=717712

    Kommentar

    • defdac
      • January 2002
      • 12751

      #47
      Ytterligare problem med att slumpa bort halvkilovis med PMDD-ingridenser som t ex Brams gör är att det kostar betydligt mer i porto och efter 25-50 ivägskickade halvkilo-kilo-kuvert så måste han åter bege sig till Econova/leverantör för att släpa hem mer. Mer slit för mindre pengar låter som en väldigt dålig idé om man ska kunna behålla hobbygnistan.

      Ju mer man räknar på det desto mer rimliga tycker jag Tangomans priser är, speciellt för dom som bara vill prova på och att Tangomans förpacketerade påsar effektivt förhindrar tsk/msk/krm-fel som de flesta någon gång gör. För några månader sen doserade jag 1 tsk KH2PO4 istället för 1 krm t ex. Tog fel burk.

      Dom som är tillräckligt intresserade kommer alltid komma runt prisproblematik genom att importera och gå ihop med andra. För dom som inte vet om dom är intresserade är 45 spänn som hittat och pmdd.se är den enklaste vägen till många nya växtakvarister som är totalt obetalbart för hela hobbyn.
      http://www.defblog.se

      Kommentar

      Arbetssätt...