CO2 energy mixer ferplast

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • seno
    • November 2004
    • 83

    CO2 energy mixer ferplast

    köpte idag co2 mixer(http://www.ferplast.com/sv/pagina_4459.html) på akvarielagret, den hade jag tänkt använda att fånga bubbler från jäsning, är den bra, har någon testat den, när jag räknar näre i flaskan så bublar det ca 1 bubbla sec men mixer släper efter ca 10 en stor bubbla???
  • tetra 1
    • July 2005
    • 1225

    #2
    Ja jag har haft den och den tar lite plats men är helt ok kom ihåg att rengöra filtret på den annars tar det tid innan den startar.Har tagit ur filtret på min

    Kommentar

    • tetra 1
      • July 2005
      • 1225

      #3
      Ja den räcker till ett max 120liter så i ett stort akvarium kan du inte ha den.

      Kommentar

      • MalawiAnna
        • July 2006
        • 215

        #4
        Vad rekommenderas till ett större akvarium?

        Mvh//Anna
        Mvh Anna

        Kommentar

        • MoZZe
          • August 2005
          • 529

          #5
          varit rätt mycket snack om Aquamedics 500 reaktor. Funderar på att köpa mig 1000 reaktorn bara för att köra lite overkill då jag ska ha allting utanför karet under en bänk så det inte syns
          240l Växtkar | 112l Sälskapskar

          Min Blog

          Kommentar

          • Akvarius
            • March 2007
            • 4

            #6
            Jag har också köpt en ferplast CO2 energy classic och undrar om den ska vara på alltid, dvs på natten också?

            Kommentar

            • Manne_74
              • July 2003
              • 533

              #7
              man kan köra den på timern till belysningen om man vill kunna styra co2 halten lite.. dock tycker jag den är kass.. klara inte mitt Juwel på 120L..
              MVH Magnus

              600L Rena Saltakvarie med slimline,120L Juwel Lido Med Juwel's Rock ,
              Red Sea Max Salt med slimline

              Kommentar

              Arbetssätt...