lösa upp co2?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikS
    • June 2006
    • 579

    #31
    Men du har tänkt själv (kanske)
    Har du gräs? Låt inte det gå upp i rök: http://plantswap.se/

    Kommentar

    • tetra 1
      • July 2005
      • 1225

      #32
      Japp det har jag.

      Kommentar

      • tetra 1
        • July 2005
        • 1225

        #33
        Har byggt en egen reaktor av classes valuetools ska testa den senare när jag har fått en magnetventil.

        Kommentar

        • urbanandersson
          • January 2003
          • 965

          #34
          Ursprungligen postat av tetra 1
          Men man ser ju inte skillnad på seras dropptest färgerna ärju så himla lika.Finns det något (lättare) dropptest där man ser mer skillnad???
          se till att få en test som inte går från 4,5 till 9 utan kanske från 6 till 7,2.
          Då blir det mycket mer lättläst.

          Urban

          Kommentar

          • Fiddan
            • June 2006
            • 885

            #35
            jag får problem med att lösa co² i ytterfiltret, jag leder in co² slangen i insugsröret och då börjar den suga gasen i omgångar elelr vad man ska säga.

            om den är inställd på säg en bubbla i sekunden så säger det slupt så kommer 5 bubblor slurp igen med ett visst mellanrum och så kommer 5bubblor till. sedan verkar mitt 2222 filter vara förlitet för gasen blir bara stillastående i filtret.

            så jag kör med min trappvariant som fungerar perfekt i mitt lilla 100l akvarium.
            skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

            Kommentar

            • tetra 1
              • July 2005
              • 1225

              #36
              Ursprungligen postat av urbanandersson
              se till att få en test som inte går från 4,5 till 9 utan kanske från 6 till 7,2.
              Då blir det mycket mer lättläst.

              Urban
              Jo ska fixa ett sånt! jbl har en sån variant tror ja

              Kommentar

              • tetra 1
                • July 2005
                • 1225

                #37
                Ursprungligen postat av Fiddan
                jag får problem med att lösa co² i ytterfiltret, jag leder in co² slangen i insugsröret och då börjar den suga gasen i omgångar elelr vad man ska säga.

                om den är inställd på säg en bubbla i sekunden så säger det slupt så kommer 5 bubblor slurp igen med ett visst mellanrum och så kommer 5bubblor till. sedan verkar mitt 2222 filter vara förlitet för gasen blir bara stillastående i filtret.

                så jag kör med min trappvariant som fungerar perfekt i mitt lilla 100l akvarium.
                Så här vart det för mig också det är väl pumpens sug som gör detta skulle jag tro. Pumpen tömmer väl slangen helt på co2 och fyller den med lite vatten så det tar tid för gasen att trycka ut sig igen.

                Kommentar

                Arbetssätt...