Växter på nätet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DonDegen
    • April 2006
    • 35

    Växter på nätet

    Hallå

    Tänkte höra om någon vet vart det är bäst att beställa växter från på nätet? Har själv bara beställt från Firren o tycker det är helt ok lite sega i leveransen bara...är pwss bättre med leverans o kvalitet?
    Såg att det hade Sera CO2 Styr/kontrollenhet o Aqua Medic CO2 Reaktor är det någon av dem man ska köpa för att fixa CO2 till sitt akvarium?
  • Axeru
    • January 2006
    • 105

    #2
    Både pwss och firren är bra på växter, pwss kan ha lite mer ovanliga växter, annars är det samma.

    Co2 är dock lite svårare, du behöver en co2-tub, reaktor eller diffuser för att få ner co2n i karet, regulator med nålventil, magnet ventil etc. en hel vetenskap att hitta grejor som funkar bra. Håller själv på att bygga ihop ett nytt växtkar, kan lägga upp bilder på delarna om du vill?
    Har man en gång lyckats hålla en Myriophyllum tuberculatum, då vet man.

    Kommentar

    • DonDegen
      • April 2006
      • 35

      #3
      Ursprungligen postat av Axeru
      Både pwss och firren är bra på växter, pwss kan ha lite mer ovanliga växter, annars är det samma.

      Co2 är dock lite svårare, du behöver en co2-tub, reaktor eller diffuser för att få ner co2n i karet, regulator med nålventil, magnet ventil etc. en hel vetenskap att hitta grejor som funkar bra. Håller själv på att bygga ihop ett nytt växtkar, kan lägga upp bilder på delarna om du vill?
      De snyggaste växterna jag vill ha i mitt akvarium verkar ju kräva CO2 tillsatts så jag vill ju skaffa mig det. Men jag vill ju ha hjälp med vad jag ska köpa för att fixa det. På pwss har de ju en egen flik för CO2 men det står ju inte vad man ska köpa för att få igång det, kanske någon somm kan ge ett förslag på vad jag ska köpa där???
      ja lägg upp lite bilder

      Jag har iallafall ett 560 liters!

      Kommentar

      • janne dansk
        • June 2004
        • 1740

        #4
        Ursprungligen postat av DonDegen
        De snyggaste växterna jag vill ha i mitt akvarium verkar ju kräva CO2 tillsatts så jag vill ju skaffa mig det. Men jag vill ju ha hjälp med vad jag ska köpa för att fixa det. På pwss har de ju en egen flik för CO2 men det står ju inte vad man ska köpa för att få igång det, kanske någon somm kan ge ett förslag på vad jag ska köpa där???
        ja lägg upp lite bilder

        Jag har iallafall ett 560 liters!
        gör inte samma mistag som jag,, om du vill ha et växtkar o köra med co2 så skaffa et annat kar till du har lärt dig hur det funkar med gödning osv,,,
        så äventyrer du inte dina discus en gång till
        mvh janne
        Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          Ursprungligen postat av DonDegen
          Såg att det hade Sera CO2 Styr/kontrollenhet o Aqua Medic CO2 Reaktor är det någon av dem man ska köpa för att fixa CO2 till sitt akvarium?
          kan köpa från tyskland istället så sparar du en halv förmögenhet.
          länkar till tyska butiker hittar du i länkgalleriet som finns i min signatur.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          Arbetssätt...