tacksam för tips.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maria - Sjöjungfru

    • January 2004
    • 4236

    #16
    Du behöver inte ta ut fiskarna när du använder KN03. Det är ett av näringsämnena dina växter behöver, och som ofta saknas där cyanobakterier trivs. Läs lite om växtgödning på www.pmdd.se Sedan kan du hitta jättemycket om både växtgödning och cyanobekämpning på forumet.
    Läste lite i din profil, här har du artbeskrivningen på dina ciklider http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=167
    Maria - Sjöjungfru

    Kommentar

    • Lenmar
      • February 2004
      • 6154

      #17
      Om du vill bli av med din cyano så tycker jag absolut du ska dra ner på belysningstiden till max 12 timmar per dag. Om cyanon ligger på botten kan du prova att vända på sanden så den kommer ner i sanden, då kommer den i regel inte tillbaka. Låt det sedan gåt 8-10 dagar mellan vattenbytena och slamug inte på botten. Så har jag gjort och det har funkat för mig. De växtblad som fått cyano på sig brukar jag plocka bort. Jag har haft cyano i mitt lilla 45-liters där jag inte har nån timer där frodas den ibland må jag lova.
      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

      Kommentar

      • jossan_sthlm
        • December 2005
        • 64

        #18
        jag har nu beställt sånt medel från internet får se när det kommer. det ser så fult ut med dom algerna de förstör lixom charmen av att ha ett akvarium...
        Senast redigerad av jossan_sthlm; 24 April 2006, 09:11.

        Kommentar

        Arbetssätt...