Medicinering i växtkar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fr BuBu
    • April 2004
    • 127

    Medicinering i växtkar?

    Nu efter några veckor har jag fått mitt lilla 60 L akvarium att fungera utmärkt som växtkar med mäsk och PMDD, det bubblar och växer som bara den och äntligen har jag fått värdena stabila med lite trix.
    Nå men så nu har mina fiskar gått och blivit sjuka och jag skulle behöva köra i bactopur. Hur går det då med växterna? Jag hade ju helst sett att jag slapp "fiska" upp fiskarna ibland alla växter, men så undrar jag ju samtidigt hur växterna reagerar på medicinen
    Vill mycket men kan lite
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    innehåller medicinen koppar kan växterna stanna upp under ett par veckor för att sen börja växxa igen.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Fr BuBu
      • April 2004
      • 127

      #3
      Hej Raven!
      Jag har i vilket fall kört ned medicinen i lillkaret nu så får vi se vad som händer. Det får bli som en liten test samtidigt om vad som händer.
      Vill mycket men kan lite

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Läs bruksanvisningen noga, när jag medicinerade mot svamp sist, stod det att jag skulle stänga av CO2 i karet. Vet inte om det har något med att medicinen inte tar som den ska, eller om det blir för syrefattigt annars.
        Gjorde 50% vattenbyte efter 3 dagar och körde igång CO2 igen och jag märkte aldrig någonting på växterna, men fiskarna blev friska.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Fr BuBu
          • April 2004
          • 127

          #5
          Konstigt. Nu har jag läst på korsen, tvärsen, svensksa, tyska, eng, kinesiska nej inte riktigt men nästan men något om att stänga CO2 kan jag inte finna. Nå vi får se det som en test. GDG ...går det så går det.
          Vill mycket men kan lite

          Kommentar

          Arbetssätt...