Bara växter, någon snäckätare och mal i 57(?)l???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • martinalexander
    • July 2004
    • 151

    Bara växter, någon snäckätare och mal i 57(?)l???

    Har ett 57l kar med bara (!) guppys (ja och sniglar då :P)!!!

    Jag har även ett 110+ (mer än 110 men osäker på hur stort, så brukar skriva så här ), det innehåller 2 eldstjärtar, 1 mal, 1 pansarmal och ja... guppys det med, fråga mig inte varför jag har dem delade!!!

    Nu tänkte jag om jag kan ta alla fiskar från det lilla till det stora, ha någon mal och några eldstjärtar (då de äter sniglar och är skitsnygga) i det lilla och en MASSA växter (ja, helt enkelt ha det som växtakvarium bortsett från mal & eldstjärt)!?

    Jag har läst att det visst ska behövas co2-anläggning och sånt, men räcker det inte med en massa "växtgödningskulor" i karet ???

    Dessutom tycker jag att växter är FÖR dyrt, med tanke på att jag har fler hobbys, men de har ju flera billiga (under 10an) växter på www.firren.com, och jag blev MKT nöjd senast jag beställde därifrån!!!

    De billiga är (bl.a.(?)):
    * Cabomba aquatica
    * Ceratophyllum demersum
    * Echinodorus bleherii (lösa)
    * Egeria densa (lösa)
    * Green plant

    Erfarenhet och tips, någon???
  • martinalexander
    • July 2004
    • 151

    #2
    Ingen som vet ???

    Kommentar

    • Musse
      • January 2005
      • 291

      #3
      vet inte... men blev intresserad av hur stort akvariet är är det måtten du inte vet eller är det hur många L? om jag inte frågar skulle jag bara sitta o fundera över det
      ca 54L
      FLAJ, ca 35L
      Vill ha: STÖRRE

      Kommentar

      • Birgitta W
        • October 2005
        • 2764

        #4
        Mät längd x bredd x höjd så får du fram volymen! Och slipper skriva 110+...
        Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

        Min zoon :
        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

        Kommentar

        Arbetssätt...