"Trådiga" alger på rutan och blad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Perrx
    • October 2005
    • 119

    "Trådiga" alger på rutan och blad

    På rutorna i karet och på vissa växter växer det någon alg. Den är ljusgrön, en cm långa trådar som är lika smala som spindelnät. Det går tyvärr inte att ta kort på eländet då trådarna är så smala.

    Inte för att det är något stort problem men det skulle vara kul att veta hur man får bort dom.

    Kör med PMDD, CO2, 0,33 w/l, inget solljus på karet, 10h ljus/dag.
  • Zvinto88
    • April 2006
    • 50

    #2
    Verkar som om du har samma "problem" som mig, mitt akvarium har oxå börja få såna alger. Små trådiga saker, så både glaset och växterna är alldeles håriga (plus att växterna är bruprickiga).. jobbigt..
    http://i13.tinypic.com/2n8ofbk.jpg
    Mimi, Dragon, Zvinto, Iris, Fia, Dicken & Järnsaxa = Mina älskade kaniner

    Kommentar

    • sonet
      • February 2006
      • 19

      #3
      trådar...

      Ursprungligen postat av Zvinto88
      Verkar som om du har samma "problem" som mig, mitt akvarium har oxå börja få såna alger. Små trådiga saker, så både glaset och växterna är alldeles håriga (plus att växterna är bruprickiga).. jobbigt..
      jag har samma problem, vad är det för trådar?...är det negativt att ha sådanna?....är det någon som har svaret?...eller vet vad man kan göra??

      plz help

      Kommentar

      • sonet
        • February 2006
        • 19

        #4
        har du fått bort dina trådar?....jag har dem, vet inte vad jag ska göra..

        Kommentar

        • Zvinto88
          • April 2006
          • 50

          #5
          Ursprungligen postat av sonet
          har du fått bort dina trådar?....jag har dem, vet inte vad jag ska göra..
          Nope, de är kvar. Och det blir bara mer.
          http://i13.tinypic.com/2n8ofbk.jpg
          Mimi, Dragon, Zvinto, Iris, Fia, Dicken & Järnsaxa = Mina älskade kaniner

          Kommentar

          Arbetssätt...