För mkt ljus/ för lite växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #16
    Ursprungligen postat av defdac
    Ang. att Anubias skulle vara svår att få ren från alger är det ju bara att stoppa den i ett växthus, som den snygga du visade på bild i en annan tråd.
    Tja, där får den inte nya alger, men när jag prövat har de blad som haft alger ruttnat ganska snart så jag tror inte det är någon bra metod för att få bort befintliga alger... kanske något knep jag inte känner till?

    Ps: Den Anubias coffeefolia som du sett på min bild var nyplanterad i terrariet. -Jag hade plockat den ur växtakvariet strax innan fotot togs. :-)
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #17
      Ursprungligen postat av defdac
      Hur är det med Javaormbunkar då?
      Jag har javaormbunke nästan ända uppe vid ytan utan problem. Nya blad kommer också.
      Visseligen har jag ingen MH belysning utan mer blygsamma 3*36W aquarelle/aquastar
      Bifogade filer
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • Andy67
        • January 2006
        • 25

        #18
        Ursprungligen postat av defdac
        Javaormbunkar däremot gör ju lite som dom vill, blir dom inte svarthåliga så börjar dom producera massor av adventivplantor under hela bladen =/
        Mina Javaormbunkar gör just detta dvs producera adventivplantor.

        Fråga: Ska de göra så eller är det tecken på att något är fel.
        Det finns 10 sorters människor;
        de som kan det binära talsystemet och de som inte kan.
        //Ante

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #19
          Javaormbunken förökar sig mha adventivväxter, så det är ett tecken på att den trivs. Genomskinliga bladtoppar är ett annat.
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...