Co2 system skapar förvirrning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fr BuBu
    • April 2004
    • 127

    #16
    Om någon orkar så finns manualen här, det går att se lite bättre på den kanske.
    Vill mycket men kan lite

    Kommentar

    • jower
      • December 2002
      • 472

      #17
      kan bara säga att din handlare bluffar/e okunnig... Det är en helt j**la vanlig flaska i aquamedics kitt... vet det eftersom jag har en själv.
      Sen hade jag aldrig köpt kittet, reaktorn e skit, regulatorn ok, nålventilen sådär... du betalar mao överpris för en liten flaska!!

      Köp kittet från aquamas som defdac gav dig länken till... du kan ju sponsra handlaren genom att köpa fisk och växter av han! Inte genom att köpa skit!
      /Johan

      Kommentar

      • Fr BuBu
        • April 2004
        • 127

        #18
        Flaskan ingår inte i det kittet! ja det är helt enkelt bortplockat så det är därför jag är ute efter vad jag skulle kunna skaffa för flasksystem till den utan att beställa deras förbaskat dyra flaska som tillhör.
        Vill mycket men kan lite

        Kommentar

        • jower
          • December 2002
          • 472

          #19
          så du ska betala 1000 spänn för en skit reaktor(du bygger en bättre själv utan problem), en manometer med nålventil, bubbelräknare, rengöringsborste och en bitslang?

          Tycker det låter helt sjukt dyrt!

          Men om du köper kittet så kan du montera på en co2 brandsläckartub. Brukar gå på en 800.
          /Johan

          Kommentar

          • Fr BuBu
            • April 2004
            • 127

            #20
            Ursprungligen postat av jower
            så du ska betala 1000 spänn för en skit reaktor(du bygger en bättre själv utan problem), en manometer med nålventil, bubbelräknare, rengöringsborste och en bitslang?

            Tycker det låter helt sjukt dyrt!

            Men om du köper kittet så kan du montera på en co2 brandsläckartub. Brukar gå på en 800.
            Nja jag får väl se hur skit det är. Men det kostar c.a 700 utan flaskan. Jag får fundera lite på det hela hur jag skall göra, jag tyckte som annars att det vart en bra lösning med färdiga grejor eftersom jag är helt ute och cyklar vad jag skall köpa i lösa detaljer alltså då både vad jag behöver och vad som är bra saker. Jag har försökt läsa mig till det lite här men det är svårt då det finns så attans många trådar när man söker på CO2 så det finns inte en chans att hitta rätt om man inte lägger ned veckor på att läsa.
            Vill mycket men kan lite

            Kommentar

            • jower
              • December 2002
              • 472

              #21
              Detta kittet är med en klart mkt bättre reaktor, likvärdig manometer med nålventil, slang, flaska och magnetventil. Kostar 199 euro + frakt på 195 euro.
              Du kan be dem ge dig ett paketpris på allt utom flaskan, då borde du hamna på 120-130 euro + frakt...

              Men då får du bättre grejor + magnetventil
              /Johan

              Kommentar

              • Fr BuBu
                • April 2004
                • 127

                #22
                Oki jag tackar så jättemycket för alla bra svar!
                Vill mycket men kan lite

                Kommentar

                • Fr BuBu
                  • April 2004
                  • 127

                  #23
                  Hej å hå! Här svänger det minsann rejält. Nu är det bestämt, ringde min vän i Stoby och japp det blev en Dennerle CO2 exclusive anläggning för akvarier upp till 600 L. Klappat och klart. Det kitet har bara varit igång i någon månad så den lär det bli.
                  Så kan det gå! Tack för alla tips.
                  Vill mycket men kan lite

                  Kommentar

                  • jower
                    • December 2002
                    • 472

                    #24
                    Ursprungligen postat av Fr BuBu
                    Hej å hå! Här svänger det minsann rejält. Nu är det bestämt, ringde min vän i Stoby och japp det blev en Dennerle CO2 exclusive anläggning för akvarier upp till 600 L. Klappat och klart. Det kitet har bara varit igång i någon månad så den lär det bli.
                    Så kan det gå! Tack för alla tips.
                    Dennerle gör ju bra grejor... lycka till!
                    /Johan

                    Kommentar

                    • Fr BuBu
                      • April 2004
                      • 127

                      #25
                      Ursprungligen postat av jower
                      Dennerle gör ju bra grejor... lycka till!
                      Tackar! och framför allt så litar jag blint på Lasse i Stoby att han inte skulle sälja något skit till mig. Dessutom, inget jäkla strulande om jag vill byta till stor typ brandsläckartub.
                      Nu känns det lite som att hoppa utan att veta om fallskärmen skall veckla ut sig. Men nåja jag är född optimist och har jag klarat att köra med mäsken så ska jag väl kunna klara detta antar jag.
                      Vill mycket men kan lite

                      Kommentar

                      Arbetssätt...