Vattenspikblad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    Vattenspikblad?

    Någon som har erfarenhet av den växten? Lättskött? Är det en vanlig växt eller krävs det lite letande innan man kan få tag i en?
    Räkbiten


  • dgqlof
    • November 2003
    • 1344

    #2
    Vanlig och lättskött (i de flesta vatten). Fungerar bäst som flytväxt, en bra sådan som är lätt att gallra.

    Kommentar

    • fredrikakesson
      • November 2003
      • 1363

      #3
      Hej
      Tror den är rätt vanlig.Köpte en påse på auktion förra helgen.Ska bli kul att se hur det blir när den växer till sig lite
      Fredrik

      Kommentar

      • San
        • July 2004
        • 118

        #4
        Hej
        Köpte ett par stänglar för ett par veckor sen, som jag har fått ansat ett flertal gånger, och nu börjar dom som jag klippt ner bli jätte kraftiga och förgrenar sig massor. En fin växt som jag har planterat bakom en rot som går till ytan och den lägger sig snyggt runt roten.

        Susanne
        Susanne

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          har haft vattenspikblad en längre tid och växer rätt bra och tål ytrörelse utan problem.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • cecilia
            • January 2003
            • 754

            #6
            Den blir dessutom jättesnygg som krukväxt, med massor av små vita blommor. Får lätt spinn om den blir för torr, dock.

            Mvh Cecilia

            Kommentar

            • robinason
              • March 2006
              • 117

              #7
              Lät bra det där att den inte mår dåligt av cirkulation. Har varit och köpt en vattenspikblad själv idag. Vill ha lite flytväxter och provade med andmat!:-/ Insåg sen att det var inte så lyckat, det bara fyllde insuget till pumpen! Tror att jag har plockat bort allt det idag, och nu ska vattnspikblad in istället.

              Ska bli spännande och se om jag lyckats få bort andmaten... verkar ju när man läser här som att det kan vara ganska svårt. Har dock inte haft hjärta att slänga den, utan har lagt den i ett för tillfället tomt minikar som står vid sidan om.
              /Robert

              Kommentar

              Arbetssätt...