Andmat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dgqlof
    • November 2003
    • 1344

    #16
    Jo andmat gör absolut stor nytta som vattenrenare, speciellt i övergödda akvarier med för mycket fisk.

    Men usch vad jobbigt det blir i längden, bättre att skaffa någon annan flytväxt som är lättare att gallra och som inte fastnar i håvar, filtermattor och blåser ner bland de andra växterna!

    Mitt tips för att utrota andmat är grovdammsugare. Ännu bättre med askhink. Bara att dammsuga upp den. Man måste ha filtren stängda under tiden och upprepa några gånger med en veckas mellanrum.

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      #17
      Ursprungligen postat av robinason
      Är andmat ogräs, eller fyller det en funktion?

      Är ju själv nybörjare i akvarievärlden, intressant att höra andras åsikter.

      Min fundering är att om det växer så väldigt som det verkar, så borde det väl hjälpa till att rena karet, om man "skördar" det regelbundet vill säga..?? Eller?? Hör gärna era åsikter

      /Robert
      dom är ogräs som suger upp näring och blockerar ljus för andra växter...
      finns mkt trevligare flytväxter......
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • robinason
        • March 2006
        • 117

        #18
        börjar ångra att jag släppte in detta i karet, efter att jag såg hur det täppte till insuget nästan helt idag så förstår jag att det kan ställa till problem. Vad för flytväxter rekommenderar ni erfarna istället? Tänker på något som har funktionen att rena, och som är lätta att gallra och lägga på maskkomposten

        Kommentar

        Arbetssätt...