alger på växerna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #31
    Ursprungligen postat av ribby_girl
    tror du de blir bra.
    Ge dem mat precis innan ja släcker är de bra ???
    Kan ju ge fling, eller sån där glas plupp på morgonen annars och en alg tablett innan ja släcker.
    Ellre ska ja vänta med att ge alg tabletteen typ när ja går och lägga mig.
    Jag håller med Roulie. Timer är det enda rätta! Jag har en gammaldags analog-timer och den funkar fint. Eftersom den är instängd i akvariemöbeln hör jag den inte alls

    Det är inte så bra att ge dem mat precis innan man släcker, men algtabletten kan du ge när det är släckt eftersom ancistrusar är nattaktiva. Brukar din komma fram och äta när det är tänt? Det gör inte min.
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    • Roulie
      • January 2006
      • 152

      #32
      Mina kommer fram när jag matar dom andra fiskarna, dom känner väl att det luktar mat. när jag sedan släpper ner tabletten någon minut senare ligger dom redan på plats och väntar.
      720 l - Sällskapsakvarium
      60 l - Endlers, Guldancistrus och Amanoräkor

      Kommentar

      • ribby_girl
        • February 2005
        • 378

        #33
        Japp om de nu är en anicstruts vet ja inte, men den e framme ibland och äter när de är tänt men som sagt ja har ju inte så mycket växter kan ju vara därfrö.

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #34
          Ursprungligen postat av ribby_girl
          Japp om de nu är en anicstruts vet ja inte, men den e framme ibland och äter när de är tänt men som sagt ja har ju inte så mycket växter kan ju vara därfrö.
          Ja så kan det vara. Min sitter ofta under min största rot (de gillar rötter och grottor). Visserligen tillhör han en lite ovanligare och något mindre ancistrusart, så det kan även vara så att den arten är lite skyggare.
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          Arbetssätt...