Växtgödning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    Växtgödning

    Har börjat starta akvarium. Har inte i några fiskar än dels för att jag inte bestämt mig riktigt vad jag ska ha för fiskar och sedan vet jag att man ska inte ha i fiskar på en gång.

    Men jag har några växter i, funderar på om man kan hjälpa dom på traven med själva växtgrejen. Funderat lite på det här med flytande gödning men har ingen koll på hur det funkar. Kan det vara skadligt för fiskarna senare, behöver växter gödning i vanliga fall?
    Räkbiten


  • oveb
    • January 2004
    • 2577

    #2
    Ursprungligen postat av Annaica
    Har börjat starta akvarium. Har inte i några fiskar än dels för att jag inte bestämt mig riktigt vad jag ska ha för fiskar och sedan vet jag att man ska inte ha i fiskar på en gång.
    Starta bums med endast några få fiskar. Nedbrytningsbakterier behöver fiskskit. Hjälp dom gärna på traven med "Nitrivec" eller motsvarande som du köper på akvarieaffären.

    Men jag har några växter i, funderar på om man kan hjälpa dom på traven med själva växtgrejen. Funderat lite på det här med flytande gödning men har ingen koll på hur det funkar. Kan det vara skadligt för fiskarna senare, behöver växter gödning i vanliga fall?
    Göd växterna med en fullgod gödning ända ifrån start, dom behöver "mat" för att inte dö. Läs mer på http://www.pmdd.se och återkom med frågor.
    Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

    Kommentar

    • Lena123
      • January 2006
      • 336

      #3
      Ska man börja med pmdd direkt från start i ett nystartat akvarium?

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Ursprungligen postat av Lena123
        Ska man börja med pmdd direkt från start i ett nystartat akvarium?
        Nej, man brukar ha död på en 2-3 omgångar växter innan man inser behövet av gödning... *ironi* :-)
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        Arbetssätt...