Mäsk-slang?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • akan
    • August 2005
    • 629

    #16
    lyckats få det så att det bubblar i reningstanken, men det har inte börjat ännu i den riktiga. Beror det på backventilen?

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #17
      tja har du satt backventilen fel så...
      finns väl en pil som visar åt vilket hål den inte spärrar.

      har själv aldrig brukat tvättflaska men kan tänka mej att vattnet där suger åt sej lite co2 men borde inte v mycke
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • NE
        • January 2004
        • 1549

        #18
        Ursprungligen postat av akan
        lyckats få det så att det bubblar i reningstanken, men det har inte börjat ännu i den riktiga. Beror det på backventilen?
        Det kan även bero på diffusorn, det ska upp i ett skapligt tryck innan det börjar bubbla om man har diffusor som ger små bubblar.
        /Niklas

        Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

        Kommentar

        • akan
          • August 2005
          • 629

          #19
          har ingen diffusor, men upptäckte nyss att det läckte mellan korken och flasken. har testat att isolera lite bättre, men byter flaska om det ändå inte fungerar.

          Kommentar

          • akan
            • August 2005
            • 629

            #20
            Hur gör ni för att täppa till mellan kork och flaska? Min gummisnodd fungerade inte och nu är jag irriterad

            Kommentar

            • akan
              • August 2005
              • 629

              #21
              akan - flaskf*n 1-0

              Tack för hjälpen

              Kommentar

              • urbanandersson
                • January 2003
                • 965

                #22

                Kommentar

                • malun
                  • March 2005
                  • 20

                  #23
                  Ursprungligen postat av akan
                  Hur gör ni för att täppa till mellan kork och flaska? Min gummisnodd fungerade inte och nu är jag irriterad

                  Jag skippade det där med att göra hål i korken rätt fort och gick över till att använda mig av luftningsnipplar från bromsok samt 4 liters dunk i stället.

                  Köp ett par luftningsnipplar från tex biltema, men se till att du har muttrar som stämmer överrens med gängorna på dem.
                  Sedan borrar man ett hål strax under korken på dunken, man måste kunna komma åt det med ett finger genom korkhålet.
                  Jag sågar av den nedersta änden på nippeln för att få ett lite större hål.
                  På med en bricka på nippeln och in genom hålet och så sätter man muttern på insidan. Det blir hel tätt!

                  Man kan även göra motsvarande sak med reningsflaskan, fast där kör jag med en vanlig glasburk med plåtlock. Ett plåtlock är betydligt lättare att få till det med nipplarna.

                  Kommentar

                  • cryptomarko
                    • August 2005
                    • 181

                    #24
                    Ursprungligen postat av NiXoN
                    Jag rekomenderar aquaristic.net deras "egna" co2 slang är den billigaste jag sett, funkar bra dessutom.
                    Vad är det för yttermått på den slangen?
                    /Markus
                    18 år

                    www.cryptomarko.webb.se

                    Kommentar

                    • NiXoN
                      • December 2003
                      • 2068

                      #25
                      Ursprungligen postat av cryptomarko
                      Vad är det för yttermått på den slangen?
                      Hmm, har inte de på minnet direkt men de ser ut som om den är lika tjock som en vanlig luftslang...

                      Kommentar

                      • cryptomarko
                        • August 2005
                        • 181

                        #26
                        Okej..

                        Det är bara jag som förbereder med dimensionerna på diy min magnetventil... Får min regulator, slang och backventil från aquaristic på tisda! så jag e lite uppspelt. Tuben står fylld brevi akvariet och väntar och jag väntar tålmodigt på att få igång allt.
                        Men har du inget skjutmått så du kan kolla måtten eller har du inte grejerna kvar? Jag vet att det kanske känns konstigt att ge ut måtten på slangen till en annan när han endå får den nästa vecka men jag vill förbereda mig så allt e klart och så det inte blir nått klödd... That´s me!
                        /Markus
                        18 år

                        www.cryptomarko.webb.se

                        Kommentar

                        • NiXoN
                          • December 2003
                          • 2068

                          #27
                          Ok rotade frma skjutmåttet, 6mm och de ringer en klocka nånstans som säger att de bör stämma.

                          Kommentar

                          • cryptomarko
                            • August 2005
                            • 181

                            #28
                            Tack så mycket, hoppas det inte var för mycket till besvär!
                            /Markus
                            18 år

                            www.cryptomarko.webb.se

                            Kommentar

                            Arbetssätt...