Krig mot mina toffsalger!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Perrx
    • October 2005
    • 119

    Krig mot mina toffsalger!

    Eftersom toffsalgerna älskar CO2 så har jag försökt att minska mängden CO2 i det nya vattnet som jag fyller på genom att lufta vattnet reält.

    Efter bytet av vatten numera så bubblar växterna inte alls lika mycket/länge, detta borde väl betyda att mängden löst gas i vattnet är mindre?

    Jag har bara kört med denna metod i 2 veckor men det verkar som att tofsalgerna inte alls växer lika fort... men vi får väl se.

    Toffsalgerna släpper ju ut sporer när de går i ide, således måste jag ha en herrans massa sporer i mitt kar nu. Vad kommer hända om jag bestämmer mig för att skaffa en CO2anläggning? Kommer alla dessa sporer att explodera och en vacker dag när jag kollar in i akvariet så ser det ut som en enda stor luddtuss och jag kommer förbanna mig själv för att ha skaffat CO2?
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    börjar du med co2 och toffsalgerna kommer så kommer en hel del av dom att rensas ut om du har snabbväxande växter typ vattenpest.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Perrx
      • October 2005
      • 119

      #3
      Jag har en rätt kraftig växtmassa med snabbväxande växter så vi får hoppas att det går bra.

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        själv la ja ner co2 gödning delvis pga toffsar.
        körde mäsk och hade inte energin som behövdes för att få en jjämn fin produktion så då kom toffsarna.
        nu har ja några kvar på bakrutan men alla andra har försvunnit, inklusive dom som satt på anubiaseb.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        Arbetssätt...