Fredskalla i akvaterrarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

    Fredskalla i akvaterrarium

    Fredskalla, Spathiphyllum wallisii, är ju ingen lämplig akvarieväxt, men enligt beskrivningen här på zoopet funkar den i ett akvaterrarium med bara rötterna i vatten...
    nu har jag planterat ett par i mitt akvaterrarium men det är inte bara rötterna utan även ca 20 cm som är under vatten. Kommer de att dö? Finns det någon annan, linknade bladväxt som man akn plantera i bottenubstratet och låta väx upp ur vattnet?
    222 liter Malawi
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Ursprungligen postat av Nils Holmström
    Fredskalla, Spathiphyllum wallisii, är ju ingen lämplig akvarieväxt, men enligt beskrivningen här på zoopet funkar den i ett akvaterrarium med bara rötterna i vatten...
    nu har jag planterat ett par i mitt akvaterrarium men det är inte bara rötterna utan även ca 20 cm som är under vatten. Kommer de att dö? Finns det någon annan, linknade bladväxt som man akn plantera i bottenubstratet och låta väx upp ur vattnet?
    Jag har kört den på det sätt som du skriver med varierande framgång (se bl.a. dett Zoopet Gold-foto http://www.zoopet.com/bilder/showpho...ze=big&cat=635. Du brukar väl inte dö men inte heller direkt växa till sig och bli stor.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 04 February 2006, 23:21.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Nils Holmström
      • November 2004
      • 2195

      #3
      Hm.. då låter jag de vara kvar och ser vad som händer, det blev nämligen rätt snyggt...
      222 liter Malawi

      Kommentar

      Arbetssätt...