Svarta och håriga alger?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • y0da
    • August 2005
    • 1697

    #61
    Då är det siameser allihop! I med dem i karet igen!

    Tror inte att det är siameserna som är bovarna. Kanske att de kan stressa de andra fiskarna i så fall, men det låter väl ganska så långsökt.
    Inga ändringar i setupen som kan vara anledningen till fiskarnas död annars då?
    http://www.y0da.se

    540L SA

    Kommentar

    • qvackus
      • February 2006
      • 24

      #62
      Nu är mina algätare tillbaka i akvariumet, de gömmer sig i ett hörn allihopa. Är skyldig dem en ursäkt misstänker jag.

      Tack för alla svar, kom gärna med teorier om varför de stora malarna har dött samt så mkt småfisk, ngt fel är det ju.

      Skulle behöva bli en expert på området så det är gött att ni finns här på forumet, känner inga andra direkta proffs.
      Why are you wearing that stupid man suit?

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #63
        Ursprungligen postat av qvackus
        Nu är mina algätare tillbaka i akvariumet, de gömmer sig i ett hörn allihopa. Är skyldig dem en ursäkt misstänker jag.

        Tack för alla svar, kom gärna med teorier om varför de stora malarna har dött samt så mkt småfisk, ngt fel är det ju.

        Skulle behöva bli en expert på området så det är gött att ni finns här på forumet, känner inga andra direkta proffs.
        Det kan vara så att de har dött och liken blivit uppäta. Nästan alla fiskar är asätare.

        Om jag vore du skulle jag kolla i fall du har fått nitrit eller om det är nåt fel på vattnet. Har det skett några förändringar i akvariet? Har du haft strömavbrott? Gjort rent filtret?
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        Arbetssätt...