löslighet K2SO4 & MgSO4

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NE
    • January 2004
    • 1549

    #16
    Ush, det blir ju jobbigt att ha koll på när det gäller macroämnena.
    /Niklas

    Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

    Kommentar

    • defdac
      • January 2002
      • 12751

      #17
      Njae det är bara Ca och PO4 du bör se upp lite extra mycket med, och du kan alltid köra "safe" och göra riktigt svaga blandningar som inte kommer upp i någon fällningskoncentration, kommer inte ihåg vad det heter. HelenaI på akvarieguiden förklarade. Det sker vad jag förstod bara om man blandar riktigt starka lösningar.
      http://www.defblog.se

      Kommentar

      • averater
        • March 2004
        • 381

        #18
        fler ämnen som kan fällas ut är karbonater (med kalcium eller magnesium) om du har hårt vatten, samt mikroämnen.

        men som defdac sa så gäller detta för oss bara när vi gör starka lösningar, standardreceptet på pmdd behöver man knappast vara orolig för.
        Klandra inte Gud för att han skapade tigern, tacka honom för att han inte gav den vingar!

        Kommentar

        • NE
          • January 2004
          • 1549

          #19
          Mitt problem blev att jag ville ha så starkt som möjligt till autogödning för att det skulle vara lite utan att ha för stor behållare.
          /Niklas

          Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

          Kommentar

          Arbetssätt...