Växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sanne1
    • March 2005
    • 23

    Växter

    Hej ! Det är så att jag har en liten fråga, har en Limnophila sessiliflora den har varit jätte fin men nu börjar den bli brun på vissa ställen har ändå skött den enligt alla konstens regler nån som vet varför den har blivit så här ? har en fråga till, har en helt underbar Echinodorus x barthii hur gallar man en sådan den växer som bar den men där är inga blad som vissnar eller dör bort så hur gör man utan att skada den / Mvh sanne
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Är det gamla eller nya delar av limnophilian som blir bruna?

    Vad menar du med "konstens alla regler"? Denna konsten har många regler och många av dem är inte kompatibla med varandra om man vill ha snygga växter.

    Svärdsplantan är det bara att knipsa av de blad du vill ha bort så långt ner vid botten som möjligt.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • sanne1
      • March 2005
      • 23

      #3
      Det är både nya och gammla, och vad jag menar med alla konstens regler är rätt ljus rätt näring rätt skötsel allt som man har läst sig till här på Zoopet . Vad säger du,är det en svärdsplanta ? det har jag en redan i karet och den ser ej ut sådan denna är ju rödbladig så hur kan det vara en svärdsplanta?

      Kommentar

      Arbetssätt...