Brandfirma i höörstrakten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cryptomarko
    • August 2005
    • 181

    #31
    Tack raven! Nu såg jag!
    /Markus
    18 år

    www.cryptomarko.webb.se

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #32
      föreslår att du går igenom kontrollpanelen och dom inställningar som finns där.
      själv får jag upp ett fönster när de kommer nya pm, mycket bekvämt
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • cryptomarko
        • August 2005
        • 181

        #33
        Om vi säger att stigarröret är kvar på en flaska... om man hänger tuben upp och ner på en ställning, då får man väl ut co2:n i gasform? Eller kanske 1 bars utgående tryck från flaskan stående gör väl att det kommer ut i gasform? Jag menar bara 1 bar skulle väl inte pressa ut det i lös form... det pallar den väl inte då? Bara nyfiken!
        /Markus
        18 år

        www.cryptomarko.webb.se

        Kommentar

        • peterhaack
          • November 2004
          • 1752

          #34
          Ingen fara om du har den upprätt och lågt tryck ut magnetventilen blir varm med så även om det följer lite fast med så blir det gas ifsh, det går bra upp och ner med..
          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

          Kommentar

          • NE
            • January 2004
            • 1549

            #35
            Rekomenderat är att inte ha stigrör, men det är flera här på zoopet som vittnat om att det fungerar bra ändå (troligen på grund av den låga takten).

            edit: lite för långsam
            /Niklas

            Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

            Kommentar

            • cryptomarko
              • August 2005
              • 181

              #36
              ok, det var det jag trodde... så det gör ingen skillnad om tuben hänger upp och ner?
              /Markus
              18 år

              www.cryptomarko.webb.se

              Kommentar

              • peterhaack
                • November 2004
                • 1752

                #37
                Ursprungligen postat av cryptomarko
                ok, det var det jag trodde... så det gör ingen skillnad om tuben hänger upp och ner?
                Nej det gör inget..
                Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                Kommentar

                • cryptomarko
                  • August 2005
                  • 181

                  #38
                  Ursprungligen postat av peterhaack
                  det går bra upp och ner med..
                  sorry, missa detta
                  /Markus
                  18 år

                  www.cryptomarko.webb.se

                  Kommentar

                  • peterhaack
                    • November 2004
                    • 1752

                    #39
                    jaja ibland missar man bitar, gör inget hehe...
                    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                    Kommentar

                    • HQI
                      • November 2004
                      • 207

                      #40
                      Brandfirman i Ystad

                      Ursprungligen postat av cryptomarko
                      okej.

                      men jag får inte tag på en tub! Kollat på blocket: nada... Hur kontaktar jag brandfirman i Ystad? Mejl? nummer?
                      Presto i Ystad har 0411-19325. Jag köpte nyligen en 5-kilos i aluminium(ovanlig) av Presto, för måttens skull så att den får plats i akvariemöbeln. 6-kilos flaskor finns det gått om. De är blästrade, målade, provtryckta med ny ventil och fyllda med Co2 för c:a 1300:-inkl. moms. Flera års garanti. Än om priset kanske är högt, så är de billigast i landet(?) för påfyllning, c:a 150:-.
                      HQI

                      Kommentar

                      • cryptomarko
                        • August 2005
                        • 181

                        #41
                        Tjenare igen!

                        Fått hem grejerna idag från aquaristic.net och satte igång allt direkt!
                        Jag beställde 2 m co2 slang, en backventil och en regulator med nålventil... Regulatorn jag beställde var nr 190.012.Men den jag fick var inte den utan en Papillon! Alltså den dyrare varianten(81 euro) för egentliga 47 euro

                        Denna regulator är skitbra och mycket enkel att ställa in...

                        Tuben köpte jag för 400 kr. Den hade stigarröret kvar, fylld och på 6 kg. Denna köpte jag efter att ha kommit fram till att man kan ha stigarröret kvar...

                        Här är bilder från sakerna på plats:

                        tuben:
                        Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                        Papillion regulator:
                        Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                        Nålventilen:
                        Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                        Tack till er som fick mig till rätt spår i letningen efter en billig brandsläckare!
                        Det bubblade något grymt i karet i kväll när jag fick ner ph värdet till perfekt... mycket roligt!
                        /Markus
                        18 år

                        www.cryptomarko.webb.se

                        Kommentar

                        • dreas
                          • August 2005
                          • 264

                          #42
                          Hej!

                          Jag har samma regulator som du och det jag funderar på att vad gäller flasktrycket är den rödad vid 80bar, är inte det väldigt lågt?

                          Jag undrar därför jag har 90 bars tryck i min, är det farligt att köra på 90 när den är rödad vid 80?


                          Tacksam för svar!

                          /Andreas

                          Kommentar

                          Arbetssätt...