Växtbutik på nätet,VAR?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HQI
    • November 2004
    • 207

    Växtbutik på nätet,VAR?

    Jag undrar om det finns någon bra nätbutik med bra växter? Gärna någon som säljer styckvis. Har provat pwss.se och aquaristik.net, men det är antingen 5-pack eller långa leveranser som inte är så bra i detta klimatet. Finns det någon i Sverige som man kan beställa av, förutom pwss??? TACKSAM FÖR TIPS!
    HQI
  • Kharn
    • May 2004
    • 256

    #2
    hej

    akvarietjänst i malmö tar hem precis vad du vill från tropica och du behöver inte beställa 5 pack. inte så långt ifrån ystad

    jimmy
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=717712

    Kommentar

    • y0da
      • August 2005
      • 1697

      #3
      firren.com finns ju. Tycker att sidan verkar trevlig och seriös, har dock aldrig handlat där själv så jag vet inte hur växterna ser ut eller hur leveranstiderna är. Där kan du i alla fall beställa växterna styckvis, men de har en köpgräns på min. 250 kr.
      http://www.y0da.se

      540L SA

      Kommentar

      • HQI
        • November 2004
        • 207

        #4
        Tack för tipsen!

        Tack! Jag ska till Malmö imorgon, hoppas det blir en stund över för besök på Akvarietjänst. Det är en bra affär, men man ska hà lite tur med besöken när det gäller växter. Firren.com är ett bra tips! Där kan man sätta ihop lite av vart, så är man snart uppe i de 250 kronor som är minimum. Jag tackar för detta!
        HQI

        Kommentar

        • y0da
          • August 2005
          • 1697

          #5
          Det svåra är väl inte att inte klara minimum förvisso, det svåra tycker jag är att inte överskrida maximum
          Ska också lägga en beställning hos dem vad det lider.
          http://www.y0da.se

          540L SA

          Kommentar

          • HQI
            • November 2004
            • 207

            #6
            Ok, YODA! Det blev firren.

            Jag var i Malmö på akvarietjänst, men det var ganska tomt för tillfället. De hade fått hem till kunder som beställt, men inte mycket mer. Men de är väldigt bra att hà med att göra, har handlat mycket där. Från det ena till det andra, nu har jag lagt in första beställningen på firren.com, så får vi se om växterna är fina. Annars har jag akvarietjänst i Malmö, det är bara det att jag vet aldrig när jag kommer dit, ibland 2 dagar i rad och ibland inte på 3 veckor. Därför är det enklare för mig att beställa på nätet.
            HQI

            Kommentar

            • SAJ
              • May 2002
              • 26

              #7
              Har beställt växter av firren.com Flera gånger. Snabb leverans och fräscha växter. Kan rekommenderas.
              Hälsningar Anders
              SAJ

              Kommentar

              • Axeru
                • January 2006
                • 105

                #8
                Kan också rekommendera Firren.com, riktigt bra urval och fina växter.
                Har man en gång lyckats hålla en Myriophyllum tuberculatum, då vet man.

                Kommentar

                Arbetssätt...