Kapa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jacequeline
    • January 2003
    • 22

    Kapa?

    Hej!
    Undrar om jag kan "klippa" till mina växter när de börjar växa till sig? eller dör dessa då?
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Vad för växter pratar du om??
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Jacequeline
      • January 2003
      • 22

      #3
      Större längre växter, har ganska tjock stam. Har ingen aning om vad dem heter, har några liknade som ser ut som grodblad... har tyvärr ingen aning vad dem heter.

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        Prova att söka växten här på zoopet. Utan att veta vad det är för växt är det ingen som kan hjälpa dig.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • David B
          • December 2002
          • 507

          #5
          Gå in på "växter" och tryck på "sök" utan att markera några specifika detaljer om växterna. Sedan kan man välja "visa resultat som bilder"...då borde du hitta just din växt.

          David B.

          Kommentar

          • Jacequeline
            • January 2003
            • 22

            #6
            Tackar.
            Det enda jag har i akvariet är Jättesvärdplantan, den liknar allafall väldigt mycket den plantan jag har. Men jag har fortfarande inte hittat "grodbladet".
            /J

            Kommentar

            • Ulla
              • April 2002
              • 1163

              #7
              <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
              Större längre växter, har ganska tjock stam. Har ingen aning om vad dem heter, har några liknade som ser ut som grodblad... har tyvärr ingen aning vad dem heter.
              <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

              Hydrocotyle leukocephale? (Sorry stavningen) Spikblad kallas den visst. De har runda blad på långa stjälkar i alla fall. Jag kapar helt sonika av mina i lämplig höjd, putsar till det jag kapat av och stoppar ner i bottengruset. Växer så det knakar. Brukar riva bort gamla fulingar helt och ersätta med fräscha toppskott ibland.

              Ulla, 350-liters sällskapsakvarium,678-liters regnbågsfisk-akvarium och ett "bra att ha", 92-liters akvarium.
              Ulla,http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=46637

              Kommentar

              • Jacequeline
                • January 2003
                • 22

                #8
                Det låter snarlikt vad jag har men det e värt å testa. annars e det ju bara å köpa nytt.
                Men tack Ulla.
                /J

                Kommentar

                • Tropfrog
                  • October 2002
                  • 8078

                  #9
                  Vad det gäller svärdsplantan så kan du ta bort hela blad vid stjälken.
                  MVH
                  Magnus
                  min zoon

                  Kommentar

                  Arbetssätt...