Växter på lavasten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • grebom
    • April 2004
    • 116

    Växter på lavasten

    hejsan !

    Ska köpa massor med lavasten idag och bygga upp ett berg i ett av karen.

    Min fundering/fråga är : jag skulle vilja ha någon mysig liten växt där, som växer fast på lavastenen. Som växter på rötter. Är det möjligt och vilken sorts växt isåfall ? Om det är möjligt, hur går man lättast till väga för att dom ska fästa ?

    tacksam för svar.

    //Fredrik
    Juwel Rekord 110 liter med månljus :23 kardinaltetror, 4 siamesiska algätare, 8 långsräckta pansarmalar, 1 L177, 1 L081, 2 L066, 2 L144

    MP Smaragd 200 liter :2 st (en hona + en hane) Viltfångade N.Pulcher. "Kasombe", 6 golden, 1 gibbiceps, 8 saulosi + minst 4 yngel, 4 siamesiska algätare, 7 Rödzebra (små)

    MP 120 liter : 1 axelot (flera till på väg^^)

    Nån slags hemsida kommer nog snart med massa bilder.

    http://grebom.fotogalleriet.se/
  • Krax
    • December 2005
    • 1329

    #2
    Riccia fluitans från Japan kanske. Sök i forumet. Jag har läst tips här om hur man fäster med fiskelina och hoppas på att det växer fast.

    Kommentar

    • Nils Holmström
      • November 2004
      • 2195

      #3
      Anubias och javaormbunke är båda tåliga växter som kan (och skall) växa på rötter och stenar. Bind fast rotstocken på stenent eller roten med fiskelkina elle ett svart gummiband och vänta tills den växer fast, ta bort bandet sen.
      222 liter Malawi

      Kommentar

      • grebom
        • April 2004
        • 116

        #4
        ok, tackar =)

        jag forskar vidare då.
        Juwel Rekord 110 liter med månljus :23 kardinaltetror, 4 siamesiska algätare, 8 långsräckta pansarmalar, 1 L177, 1 L081, 2 L066, 2 L144

        MP Smaragd 200 liter :2 st (en hona + en hane) Viltfångade N.Pulcher. "Kasombe", 6 golden, 1 gibbiceps, 8 saulosi + minst 4 yngel, 4 siamesiska algätare, 7 Rödzebra (små)

        MP 120 liter : 1 axelot (flera till på väg^^)

        Nån slags hemsida kommer nog snart med massa bilder.

        http://grebom.fotogalleriet.se/

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          #5
          Javamossa skall funka med...
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #6
            Ursprungligen postat av Nils Holmström
            Anubias och javaormbunke är båda tåliga växter som kan (och skall) växa på rötter och stenar.
            windelöw ormbunke är bra mycke snyggare än javaormbunke men växer på liknande sätt.
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            Arbetssätt...