Flytande trebladiga småväxter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Netom
    • November 2005
    • 55

    Flytande trebladiga småväxter

    Jag har massor av små (ca 3 mm) flytande, trebladiga växter. Vad är det för något. Jag har inget emot dem, men det börjar se lite skräpigt ut.
    "Är det inte det ena så är det det andra", sade kärringen som blödde näsblod.
  • Maria - Sjöjungfru

    • January 2004
    • 4236

    #2
    Troligtvis andmat.
    Maria - Sjöjungfru

    Kommentar

    • Trox
      • January 2005
      • 29

      #3
      Om det är andmat så se till att göra dig av med dom. Annars lär dom föröka sig och förka sig och förka sig... Sen får du svårt att bli av med dom...

      Kommentar

      • M.W
        • November 2002
        • 393

        #4
        Ursprungligen postat av Trox
        Om det är andmat så se till att göra dig av med dom. Annars lär dom föröka sig och förka sig och förka sig... Sen får du svårt att bli av med dom...
        Eftersom dom redan är där så...
        If everything seems under control, then your not going fast enough - Mario Andretti

        Min blog
        PlantSwap

        Kommentar

        • Krax
          • December 2005
          • 1329

          #5
          Ursprungligen postat av Netom
          Jag har massor av små (ca 3 mm) flytande, trebladiga växter. Vad är det för något. Jag har inget emot dem, men det börjar se lite skräpigt ut.
          Sök på google efter bilder på Lemna minor, Spirodela polyrrhiza, Lemna gibba, Lemna trisulca (flyter inte utan svävar fritt i vattnet). Lemna minor är världens minsta blommande kärlväxt. Inte för att den blommar så ofta men i alla fall lite coolt.

          Håva upp dem om du tycker att de är för många.

          Kommentar

          • defdac
            • January 2002
            • 12751

            #6
            Taskigt av Krax att inte ge en direktlänk
            http://www.defblog.se

            Kommentar

            • Krax
              • December 2005
              • 1329

              #7
              Ursprungligen postat av defdac
              Taskigt av Krax att inte ge en direktlänk
              F'låt då!

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                Ursprungligen postat av Krax
                Lemna minor är världens minsta blommande kärlväxt.
                Är Wolffia inte en kärlväxt (seriös fråga, kan noll om blommor)?
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • Krax
                  • December 2005
                  • 1329

                  #9
                  Jo du har rätt. Wolffia tillhör samma växtfamilj som Lemna minor och är mindre så där har du (nog) vinnaren. Fel av mig.

                  Kommentar

                  • Guldsömm
                    • November 2005
                    • 125

                    #10
                    Ursprungligen postat av Trox
                    Om det är andmat så se till att göra dig av med dom. Annars lär dom föröka sig och förka sig och förka sig... Sen får du svårt att bli av med dom...
                    Dom håller fakriskt algtillväxten nere , jag har själv sånna i mina kar man bara skördar lite med håven om det skulle bli för mycket .
                    I rätt akvariemiljö kan det vaktiskt vara rätt snyggt ändå .
                    Den kalla även för indikatorväxt för om vattnet innehåller mycket järn så får den extra långa rottrådar .

                    Kommentar

                    Arbetssätt...