Flytväxter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yngel_älskaren
    • May 2005
    • 62

    Flytväxter

    Jag undrar om det finns någon fin flytväxt som inte växer och täcker hela ytan?
    Dom ända flytväxter jag har haft är dom man fick på djuraffären med fiskarna! Dom växer för fort och täcker sanbbt hela ytan så att inte växterna får ljus.
  • gladhertha
    • February 2005
    • 1755

    #2
    nja, i princip nej..:P
    Mvh Hanna
    Min Zoon

    Kommentar

    • jaffehuff
      • October 2005
      • 541

      #3
      Bara o börja rensa! Men se det possitiva, du kan glädja dina vänner med lite växter

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Ceratopteris thalictroides kanske? (http://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=62)
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • danturion
          • October 2004
          • 329

          #5
          Du kan låta vattenpesten ligga i ytan utan att plantera den alltså Egeria Densa.

          Kommentar

          • Yngel_älskaren
            • May 2005
            • 62

            #6
            okej tack för alla svar!

            Kommentar

            • Krax
              • December 2005
              • 1329

              #7
              Ursprungligen postat av Yngel_älskaren
              Jag undrar om det finns någon fin flytväxt som inte växer och täcker hela ytan?
              Dom ända flytväxter jag har haft är dom man fick på djuraffären med fiskarna! Dom växer för fort och täcker sanbbt hela ytan så att inte växterna får ljus.
              Stratiotes aloides, vattenaloe växer inte så väldigt fort och breder inte ut sig utan att du kan rensa bort den. Men varje planta är ganska stor (5-30 cm i diameter kanske) och sträcker sig en bit över vattenytan så det krävs ett ordentligt akvarium. Men det är en snygg växt.

              Kommentar

              Arbetssätt...