trådlager eller håralger?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • soetiz
    • October 2002
    • 377

    trådlager eller håralger?

    Hejsan hejsan! Läste nyss Zoopets algbekämpar tabell. såg att det fanns en alg som kallas håralg. De tycker jag passar ganska bra på min alger som jag hittils kallat trådalger. För de ser liksom ut som långa lite kladdigare hårstrån.
    men har nu tänkt ta bort alla cabombaliknande växter för de är dem som blir drabbade och skaffa andra snabbväxande växter...men äh...aja..vad är skillnaden mellan hår och trådalger?
    Simma lugnt!

    Min zoon:
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=421111
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av soetiz
    Hejsan hejsan! Läste nyss Zoopets algbekämpar tabell. såg att det fanns en alg som kallas håralg. De tycker jag passar ganska bra på min alger som jag hittils kallat trådalger. För de ser liksom ut som långa lite kladdigare hårstrån.
    men har nu tänkt ta bort alla cabombaliknande växter för de är dem som blir drabbade och skaffa andra snabbväxande växter...men äh...aja..vad är skillnaden mellan hår och trådalger?
    Jag tror att hår-alger är sådana som sitter stenhårt medans trådalger är som spindelväv som är lite lättare att plocka bort (om man bortser från att de alltid kommer tillbaka då...)
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    Arbetssätt...