pmdd+räkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lehndal
    • August 2005
    • 45

    #16
    Tryggt

    Jag har kört PMDD och räkor sedan början på oktober utan att jag haft anledning att misstänka någon negativ verkan av gödningen. Efter att ha börjat med amano så har jag nu också körsbärs- och red crystal som verkar trivas bra i sådant vatten (ett konstaterat dödsfall och en rymning är ju inget man nödvändigtvis måste skylla på gödningen).

    Jag har också några humleräkor i en större burk, också den med PMDD, men den är så tätbevuxen att där har jag inte en susning om räkorna finns kvar eller inte, de är inte särskilt lätta att sikta dessa små kamouflagemästare...
    Hans-Erik Lehndal

    in omnibus requiem quasivi et nusquam inveni nisi in angulo cum libro

    www.lehndal.com
    http://lehndal.blogspot.com/

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #17
      fick svar från en snubbe på annat forum 20-30ppm nitrat i växtakvarie inga problem
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #18
        Det är iallafall något i mitt stora växtakvarie som räkorna inte tål. Tillsätter PMDD och CO2... Köpte 7st Amanoräkor till det för en vecka sedan och har sett dom mindre och mindre tills jag i dag hittar en som simmar looping rakt ner i gruset och som inte alls verkar må bra... Håvade upp henne och hoppas att hon skall kunna räddas, men frågan om någon av hennes räkkompisar lever återstår...
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        Arbetssätt...