Amerikansk co2 utrustning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • urbanandersson
    • January 2003
    • 965

    Amerikansk co2 utrustning?

    Hej!

    Jag har hittat denna:



    Allt ingår utom flaska. till och med controller.(snygg montering av bubbelräknaren!) ca 1600 kr med frakt.

    Passar det till svenska co2 flaskor?

    Urban
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    Borde väl rimligt vis vara samma gänga (det är ju inte så att vi har metrisk gänga, då hade det säkert varit värre).
    Däremot framgår det inte om magnetventilen är 12V eller 110V, står bara "1 power plug for CO2 dosing", det tolkar jag som 110V
    Controllern var ju 12V så det är ju bara att byta adaptern.
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • oveb
      • January 2004
      • 2577

      #3
      Hmmm... Milwaukee SMS122 är ju den aquamas.de säljer komplett med storfet reaktor/magnetventil/regulator/tub och allt för €350.

      Jag köper gärna reaktorn för en sjuhundring, då är du "nere" på 2450. Tuben för du lätt 500SEK för. 1950SEK...

      Och allt är 220V

      Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

      Kommentar

      • urbanandersson
        • January 2003
        • 965

        #4
        Hej!

        Ursprungligen postat av oveb
        Hmmm... Milwaukee SMS122 är ju den aquamas.de säljer komplett med storfet reaktor/magnetventil/regulator/tub och allt för €350.

        Jag köper gärna reaktorn för en sjuhundring, då är du "nere" på 2450. Tuben för du lätt 500SEK för. 1950SEK...

        Och allt är 220V

        http://www.aquamas.de/
        Inte så tokigt det heller, tål att tänkas på.

        Urban

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          #5
          eller skippa flaskan och få ner det till en spottstyver och köp flaskan här hemma och spara frakt.
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          • NE
            • January 2004
            • 1549

            #6
            Varning.

            1. Det är en annan fattning på co2 flaskorna i USA, var uppe för ett tag sedan på APC, snarlik men det är skillnad, Men detta kitt kanske är avsett för europeisk flaska.

            Edit: hittade tråden.


            En Amerikansk regulator verkar kunna fungera direkt med en Europeisk flaska men dåligt tvärt om.

            2. Den är garanterat för 110V. Kanske går lätt att bygga om till 220V.

            3. Tänk på att allt du tar in från utom EU kan du få skatt på, kravet är skatt på produktens värde inklusive frakten.
            Senast redigerad av NE; 09 December 2005, 06:39.
            /Niklas

            Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

            Kommentar

            • urbanandersson
              • January 2003
              • 965

              #7
              Hej!

              Tack för alla svar och hjälp!

              Jag har köpt en ny ph probe inkl kalibreringsvätskor för 385 kr inkl frakt på ebay.
              Vi får väl se vad det är när jag får hem den.

              Sen kan jag ta fram lödpennan och bygga min controller.
              Diy är kul!

              Många små steg i rätt riktning så kommer man fram till slut.

              Urban

              Kommentar

              Arbetssätt...