Tips för att motverka alger!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RealStuff
    • November 2005
    • 60

    Tips för att motverka alger!

    Är rätt okunnig när det gäller allt som handlar om akvarier, precis börjat få upp intresset och äger ett 360 L o kör med lite olika fiskar o växter.

    Vad ska man göra för att motverka dessa alger? Algtabletter läste jag någonstans, är det bra?

    Ge mig så mycket tips som möjligt

    Tack!

  • sunkan aspidoras
    • June 2005
    • 925

    #2
    algtabletter är ett vegetabiliskt foder! för att motverka alger.... MASSOR med växter ...eller ett sjudundrande effektivt filter.Och var noga med att byta vatten och så lite tålamod för det tar ett tag innan du fått en bra biologisk balans. Och mata fiskarna med måtta, gärna 2ggr/dag men lite i taget Lycka till!!!

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      att slippa alger varierar från akvarie till akvarie och vad det är för alger.
      en del alger göds enklast bort.

      hade själv problem med toffsalger vilket jag sluppit nu sen jag halft om halft slutade med vattenbyten
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • Birgitta W
        • October 2005
        • 2764

        #4
        Mina tre Otocinclus åt rent mitt 70-liters akvarium på en natt! Det var visserligen inte så mycket alger då, men de håller det alltid rent och fint. Nu får jag stödutfodra dem med grönsaker!
        De MOTVERKAR visserligen inte alger (tror inte de vill!) men de städar fint.
        Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

        Min zoon :
        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

        Kommentar

        Arbetssätt...