Symptom och åtgärd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Muti
    • October 2005
    • 23

    Symptom och åtgärd

    Hej finns det någon liknande lista när man pratar om växterna. För att få dom att må bättre. Tex brist symptom på Mg eller liknande?
  • Nitra98
    • June 2005
    • 1987

    #2
    Här brukar jag kolla: http://www.hjortgatanszoo.se/main/de....cfm?navID=193
    Min zoon

    Kommentar

    • Muti
      • October 2005
      • 23

      #3
      Har fortsatt fundera på detta sen jag skrev ämnet... Men jag tycker artikeln kan vara svår att tyda. Många symtomer går över varandra.
      Mitt växtkar börjar ta sig så sakteligen och har börjat få upp en ganska så bra växtmassa.
      Senaste växten köpte jag måndags (lileoposis obs stavning) som jag tänkte försöka få att täcka en störra del utav akvariets botten som en matta.
      Jag kör enbart med Nutri si KNO3 KH2PO4. Det växer bra men när bör jag använda mig av t ex Mg? Eller Ca. Det funkar rätt bra nu, men det kanske skulle funka bättre ifall jag använder mig av övriga ämnen jag har?
      Tänkte oxå fråga vad de olika ämnena har för funktion till växten? Finns det någon kortfattad version?
      Senast redigerad av Muti; 20 December 2005, 22:38.

      Kommentar

      • Lynxx
        • October 2005
        • 130

        #4
        Enligt Defdac finns Mg och Ca oftast i kranvattnet i tillräcklig mängd för att växterna skall trivas (om man gör vattenbyte 1ggr i veckan). Jag kollade på min kommuns hemsida över vattenkvalitet för att få reda på hur mycket av varje där fanns. Dock tror jag att man få tillsätta lite Mg om man bor i Helsingborg.
        _______________________________________________

        Even a fish wouldn't get into trouble
        if it kept its mouth shut
        _______________________________________________
        //Lynxx

        Kommentar

        Arbetssätt...