Fotosyntes

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lynxx
    • October 2005
    • 130

    Fotosyntes

    Är vissa växter bättre till att producera syra än andra?
    Tycks inte riktigt få igång fotosyntesen i mitt akvarie.
    _______________________________________________

    Even a fish wouldn't get into trouble
    if it kept its mouth shut
    _______________________________________________
    //Lynxx
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Om du inte får igång fotosyntesen alls så måste det finnas något som blockar den totalt i vattnet tex koppar.

    Men jag tror dig inte när du säger att du inte får igång fotosyntesen. Möjligtvis har du inte lyckats driva den så hårt att du kan se bubblor från växterna. Anledningen till det kan vara många. De växter som är bäst på att fotosyntera är de växter som växer snabbt. Men att plantera fler snabbväxande växter kommer knappast att hjälpa dig med dina problem, snarare troligtvis förvärra dem.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • brams
      • June 2003
      • 891

      #3
      kan vara svårt att få fram "bubbel" utan co2,. läste i en annan tråd att du hade egeria densa. den borde du kunna locka fram lite bubblor ur. Om inte annat nu när du ökat dosen PMDD, kolla närmast ytan/ljuset.
      Tropfrog - visst e de så, men med undantag för anubias. Snabbväxande men är en av dom som först visar lycka genom "bubbel". Why?
      C.Brams

      Check out:
      brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

      Kommentar

      • saltbiff
        • December 2006
        • 607

        #4
        Måste bara skriva av mej...Idag efter vattenbytet började min gälört Limnophila sessiliflora bubbla!! Jag har aldrig sett det förr och det såg ut som en tunn tråd med små små bubblor som ringlade iväg! Jättehäftigt för jag har inget märkvärdigt ljus,ingen co2,ingen pmdd,bara växtnäringskulor! Skoj va!

        5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

        Kommentar

        • Malinitzi
          • December 2006
          • 2088

          #5
          Samma här!!!!

          Ursprungligen postat av saltbiff
          Måste bara skriva av mej...Idag efter vattenbytet började min gälört Limnophila sessiliflora bubbla!! Jag har aldrig sett det förr och det såg ut som en tunn tråd med små små bubblor som ringlade iväg! Jättehäftigt för jag har inget märkvärdigt ljus,ingen co2,ingen pmdd,bara växtnäringskulor! Skoj va!
          Tog en stund innan jag fattade vad jag såg. Mitt räkkar började "leva"??? Har heller inga märkvärdigheter i karet, visst blir man överraskad????

          Kommentar

          • saltbiff
            • December 2006
            • 607

            #6
            ja jag vart jätteglad och sprang å hämtade kameran direkt!! Undrar om man får se det igen...hoppas

            5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

            Kommentar

            Arbetssätt...