co2 från aquamas.de

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Terato
    • November 2003
    • 560

    co2 från aquamas.de

    Hej!
    Nu ska jag inhandla min co2- anläggning
    Men behöver lite hjälp..

    Undrar vilka erferenheter det finns av http://www.aquamas.de/
    Är ju lite obehagligt att beställa från tyskland när man inte kan tyska också.

    Visst kan man betala mot postförskott? fattar inte riktigt.. haha. Skulle vara jättesnällt om nån visste.

    De här grejorn har jag i korgen:

    1 x Professionelles Messingrückschlagventil
    1 x CO2-Vorratsflasche 2000 g
    1 x Doppelmanometer-Druckminderer
    1 x Profi - Nachtabschaltung mit diversem Zubehör

    Slang, 2m ingår i magnetventilen.(nedersta). Det var väl allt va?

    125,57€ exklusive frakt 19,50 € + ev. förskottsbetalning. Blir ju typ 1500 kr allt som allt..
    /Sara Östlund

    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337
  • Terato
    • November 2003
    • 560

    #2
    fast iof får jag allt det där för 195,48 euro på www.aquaristic.net(med frakt och portförskott inräknat. Det blir 1 846,35 svenska kronor.
    Är det säkrare att handla från aquaristic, som har engelsk sida och dessutom är mkt tydligare i fraktkostnader och verkar vara rätt känd bland zoopetare så kanske det är klokare att handla därifrån för en 350 kr extra? Då kan man dessutom svara på eventuella mail om det blir nåt fel eller något :P

    Vad tros?
    /Sara Östlund

    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

    Kommentar

    • NE
      • January 2004
      • 1549

      #3
      Jag ser att du även har med en flaska i din lista, tänk på att den kan bli svår att fylla i sverige.
      /Niklas

      Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

      Kommentar

      • Terato
        • November 2003
        • 560

        #4
        jasså.. ok.. men då kan jag kanske köpa den här hemma.
        /Sara Östlund

        Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          #5
          skall du inte köpa Ph meter, så skulle jag skippa aquamas, jag fick mina grejer men det tog en SATANS tid därifrån...
          skippa flaskan köp här hemma ist., min 6kg kostade 650, här i gbg...
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          • Wheat
            • August 2004
            • 9

            #6
            Hallå,

            Jag har också handlat från Aquamas, frakten kanske tog lite längre tid än från Aquaristic, men inte så farligt.

            Jag beställde ett kit med reaktor för 1500l, men jag fick 2500l reaktorn. Vet ej om det berodde på att den mindre var slut eller om de bara skickade fel.

            Jag tog med tuben till en lokal brandfirma och killen som tittade på den sa att de skulle fylla den, han utstrålade dock inte kompetens och självsäkerhet, så vi får väl se hur det går när det är dags att fylla på.

            Kommentar

            • vance
              • December 2004
              • 872

              #7
              Jag har också beställt därifrån. Dom hade glömt att skicka med en sak och skickat med två av en annan. Mot att jag skickade tillbaka den extra regulatorn, 150:- i porto, så skickade dom med en reaktor som dom säljer för 50 euro, så dom är serviceminded iaf!
              Postförskott kostar typ 300 kr extra, både Aquamas och posten tar ut en avgift för det...
              Bara döda fiskar simmar med strömmen

              Kommentar

              • oveb
                • January 2004
                • 2577

                #8
                Om någon skulle få för sig att beställa så är jag lite sugen på 2500-reaktorn och är gärna med och delar på fraktkostnaden.
                Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

                Kommentar

                • Terato
                  • November 2003
                  • 560

                  #9
                  hmm.. lutar åt att det blir från aquaristic.. Blir det nåt tjaffs för mig på aquamas blir det svårt att kommunicera med företaget eftersom jag inte kan någon tyska. Och det verkar ju inte helt ovanligt att det tjaffsas med beställningar där så..

                  Hur är det med tuber man beställer från Danmark då? Kan det bli krångel med att fylla på dem i Sverige också?
                  Tycker det verkar vara så mkt problem med att köpa på brandfirma och ta bort stigarör och allt det.
                  Från cichlidcentret skulle det kosta 680 kr inklusive frakt och postförskott för en 2 kg. På aquamas kostade bara tuben så mkt.
                  /Sara Östlund

                  Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                  Kommentar

                  • vance
                    • December 2004
                    • 872

                    #10
                    dom snackar engelska på aquamas också och även om det blev ett problem så löste dom det snabbt och lätt så i det avseendet tycker jag dom var mycket bra. Sen vet jag inte om dom är billligare om man tar bort pH-controllern men den är iaf mkt billig
                    Bara döda fiskar simmar med strömmen

                    Kommentar

                    • Kharn
                      • May 2004
                      • 256

                      #11
                      Hej

                      Angående Aquaristic så har jag endast possitiva erfarenheter därifrån.

                      Angående Tuberna från tyskland så har jag 3 st 2Kg flaskor från Dennerle ( Tyskland) och det är inga som helst problem att fylla dom här i Sverige.

                      MVH Jimmy
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=717712

                      Kommentar

                      • Terato
                        • November 2003
                        • 560

                        #12
                        OK!

                        Men från varken aquamas eller aquaristic står det vilket fabrikat det är på tuberna. Så jag vet inte om det är Dennerles tuber. Men iof så borde det ju vara samma typ av tub som Dennerle om det är meningen att det ska gå att fylla dem i tyskland. Funkar Dennerles tuber i Sverige borde väl andra tyska tuber också göra det?
                        /Sara Östlund

                        Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                        Kommentar

                        • Michael
                          • November 2004
                          • 26

                          #13
                          Lånar tråden.
                          Är det bara PF som gäller hos Aqumas?
                          Jag kan inte hitta info om betalnings alternativ.

                          Kommentar

                          • Terato
                            • November 2003
                            • 560

                            #14
                            ah det verkar så. :/
                            /Sara Östlund

                            Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                            Kommentar

                            • NilsN
                              • November 2005
                              • 4

                              #15
                              Ursprungligen postat av Michael
                              Lånar tråden.
                              Är det bara PF som gäller hos Aqumas?
                              Jag kan inte hitta info om betalnings alternativ.
                              Hej är helt ny här på forumet men har precis beställt en hel anläggning från aquamas.de men ganska gott resultat.

                              Beställde med phkontroller(billigast där vad jag sett)
                              Jag vart lite djärv å betalade i förskott direkt till aquamas kontonr i tyskland.
                              Nackdelen med detta var att jag fick betala 110kr i "Hantering" för att pengarna skulle sättas in, noteras skall att jag valde "betala mottagarens kostnad" vet inte om detta var rätt.

                              Annars kan jag säga att jag är mkt nöjd med anlägningen förutom att reaktorn verkar ha en del gas kvar efter att regulatorn har stängt av tillförseln av co2.. vet inte om det kanske är någon annan gas som blir kvar?


                              /Nils N

                              Kommentar

                              Arbetssätt...