difformis...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cryptomarko
    • August 2005
    • 181

    difformis...

    Hejsan!

    Jag har blivit sugen på o köpa Hygrophila difformis och undrar om nån har några erfaranheter av denna växt? Tips och trix? Något speciellt sätt att plantera så den blir snygg och glad? Jag har sett att den är lätt men man vill ju endå fråga er växtkunniga...
    /Markus
    18 år

    www.cryptomarko.webb.se
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av cryptomarko
    Hejsan!

    Jag har blivit sugen på o köpa Hygrophila difformis och undrar om nån har några erfaranheter av denna växt? Tips och trix? Något speciellt sätt att plantera så den blir snygg och glad? Jag har sett att den är lätt men man vill ju endå fråga er växtkunniga...
    Hygrophila difformis växer otroligt snabbt under bra förhållanden. Enda tipsen jag kommer på är att plantera några stjälkar i en grupp och att knipsa av alla grenar som når vattenytan.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • cryptomarko
      • August 2005
      • 181

      #3
      Okej men jag har sett kar med difformis i skitsnygga buskage som täcker botten liksom och det är det jag vill få fram... Med stark belysning kryper dom längs botten va?
      /Markus
      18 år

      www.cryptomarko.webb.se

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Ursprungligen postat av cryptomarko
        Okej men jag har sett kar med difformis i skitsnygga buskage som täcker botten liksom och det är det jag vill få fram... Med stark belysning kryper dom längs botten va?
        Det gör dom säkert... Men det räckte inte med 1 W/liter för mina gjorde inte det...
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • cryptomarko
          • August 2005
          • 181

          #5
          Ursprungligen postat av petnym
          Ursprungligen postat av cryptomarko
          Okej men jag har sett kar med difformis i skitsnygga buskage som täcker botten liksom och det är det jag vill få fram... Med stark belysning kryper dom längs botten va?
          Det gör dom säkert... Men det räckte inte med 1 W/liter för mina gjorde inte det...
          Jaha, men jag ska väl införskaffa aquarelle för det har fått god kritik men också för att dom får växterna krypa, eller vad dom nu säger.
          /Markus
          18 år

          www.cryptomarko.webb.se

          Kommentar

          Arbetssätt...